IT-administratör / 1st line support / Servicedesk

IT-administratör / 1st line support / Servicedesk

I rollen som IT-administratör får du utrymme att arbeta brett och kundfokuserat. Här erbjuds du en arbetsplats med högt i tak, härlig gemenskap och gedigen kompetens. Är du en person som vill utvecklas i din IT-roll och lära dig att hantera många ärenden på varierade nivåer, då är detta din nästa utmaning.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att företaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetBravura söker en IT-administratör till ett företag som bedriver vård- och omsorgsverksamhet.

ArbetsuppgifterI rollen som IT-administratör arbetar du med generell IT-support. I ditt arbete är fokus alltid användaren och ditt huvudmål är att hjälpa dem med deras tekniska problem. Det gör du via företagets ärendehanteringssystem där du får in en mängd olika ärenden i både 1st/2nd line karaktär. Det kan vara problem med hårdvara; datorer, mobiltelefoner och plattor, konfiguration av mejl och användarkonton, hantering av mjukvara i Windowsmiljöer samt allmän behörighets- och användaradministration. Du arbetar uteslutande i Office 365 och du samarbetar med de andra på supportavdelning för att hjälpa användaren på bästa sätt.

I rollen arbetar du framförallt mot två avdelningar. Företagets support är även uppdelad i Norge och Sverige vilket innebär att du har veckovis kontakt med grannlandet.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning, med fördel inom IT/Teknik
  • Erfarenhet av en support / servicedesk / helpdesk sedan tidigare, antingen från praktik eller arbetslivet
  • Erfarenhet av en tjänst där IT står i fokus
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Meriterande är kunskap i norska samt kompetens inom AD och Office 365
Det kommer att läggas stort vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering. Du är en öppensinnad person som trivs i att jobba högt som lågt. Du gillar att ta initiativ och är alltid nyfiken på att lära dig mer inom området. Förutom ditt intresse för människor och vilja att samarbeta är du även en person som kan arbeta självständigt när det behövs. För att trivas i rollen har du ett stort intresse för IT/Teknik som visas i din service och problemlösning mot användaren.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: junior helpdesk, helpdesk, service desk, service desk agent, second line support, 2nd line, support, supporttekniker, teknisk support, servicedesk, telefon, mejl, service, IT, IT-administratör, heltid, mjukvara, hårdvara, Windows, Solna, 1st line
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!