Helpdesk till konstnärlig skola

Helpdesk till konstnärlig skola

Har du en god känsla för service och problemlösning samt ett brinnande intresse för IT och teknik? Vill du arbeta med support på en konstnärlig högskola? Då är denna tjänst något för dig!

Om företagetDen konstnärliga högskolan utbildar konstnärer, designers, konsthantverkare och lärare. Alla utbildningar vilar på konstnärlig grund och idag har skolan cirka 900 studenter och 200 anställda.

Arbetsuppgifter* Ge support till skolans studenter och anställda via mail, telefon och på plats
  • Hantera och logga ärenden i IT-enhetens ärendehanteringssystem Spicewords
  • Tillhandahålla support till användare avseende hård- och mjukvara
  • Tillhandahålla support och felsökning av IT-utrustning såsom datorer, mobiler, multifunktionsskrivare och projektorer
  • Skapa och administrera användarkonston i Microsoft Active Directory (t.ex behörigheter och lösenord)
  • Installera datorer och programvaror
  • Felsökning och problemlösning
Formella krav
Utbildning:
  • Högskoleutbildning inom dataområdet (exempelvis högskoleingenjör med datainriktning)
  • Alternativt likvärdig datautbildning och minst tre års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
  • Alternativt gymnasium eller likvärdig utbildning samt fem års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Kompetens:
  • Goda kunskaper i Microsoft Office 2016 / Office 365
  • God vana av arbete i ärendehanteringssystem
  • God erfarenhet av användarsupport och problemlösning i Windows 10
  • God erfarenhet av att administrera konton och behörigheter i Microsoft Active Directory
  • God erfarenhet av att installera Windowsbaserade datorer och programvaror
  • Flytande svenska i tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska i tal och skrift
Personlig lämplighet:
  • Service-minded och noggrann i arbetssättet
  • Engagerad, ansvarstagande och har lätt för att lära
  • God förmåga att arbeta självständigt samt att samarbeta
Övrig information
Start: 13 januari 2020, 6 månader
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: junior systemutvecklare, nyexaminerad, utvecklare, programmering, C#, SQL, integration, vbscript, java, datavetenskap, systemvetenskap, utveckling, heltid, Skellefteå
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.