Head of Customer Success / Supportansvarig / Customer Success Manager

Head of Customer Success / Supportansvarig / Customer Success Manager

Är du en driven och passionerad doer som vill arbeta i en ny roll med stora möjligheter att utvecklas i? Trivs du dessutom i en entreprenöriell arbetsmiljö där du ständigt utmanas? I rollen som Head of Customer Success är du med på en spännande utvecklingsresa och blir en nyckelperson i att skapa den bästa nationella och internationella kundupplevelsen för Reforce kunder!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Reforce.

Om företagetReforce International är utvecklaren bakom Howwe - en marknadsledande SaaS-applikation inom digital målstyrning. Howwe möjliggör för ledare att prioritera och synkronisera organisationens viktigaste mål och garanterar minst 30% acceleration på utvalda aktiviteter med kraftiga finansiella resultat som följd. Reforce SaaS-lösning är baserat på accelerationsteknologi som stöttar organisationer att frigöra tid och skapa ett genomgående medarbetarengagemang på veckobasis.
Reforce International är ett globalt företag med huvudkontor i Stockholm. Kundbasen består av några av världens största bolag. Reforce International genomförde i augusti 2019 en pre-IPO med Creades och Swedbank Robur som huvudinvesterare för att fortsätta den globala expansionen.
Reforce är ett ungt entreprenörsföretag som letar efter extraordinära "doers". Tillsammans vill de fortsätta utmana organisationer och göra något helt unikt! Som Head of Customer Success är du en av dessa doers och arbetar med cirka 30 kollegor på kontoret beläget i Gamla stan, Skeppsbron.
Företaget har en stark drivkraft och vill med denna arbeta nära ledningsgrupperna hos några av Nordens, Europas och USA:s främsta bolag och jobbar efter devisen: Help us change how the world works - Nu har du en chans att göra just detta!

ArbetsuppgifterI rollen som Head of Customer Success är du del i ett snabbrörligt och dynamiskt team som erbjuder en unik tjänst till ledare och medarbetare på allt från medelstora till globala företag. Som en del av leveransorganisationen leder och utvecklar du Customer Success- avdelningen och säkerställer att Reforce kunder får största möjliga värde och effekt av applikationen Howwe.
Ditt största uppdrag är att etablera och utveckla både en svensk och internationell supportfunktion där du är en viktig nyckelspelare i att förstå kundens behov, deras viktigaste strategiska initiativ, bistå dem prioritera samt formulera sina viktigaste mål och säkerställa att de har tydliga aktiviteter för alla roller på bolaget. Du agerar coach och utbildar ledare och medarbetare i hur de kan arbeta med Howwe på bästa sätt. Målet som du och Reforce arbetar mot tillsammans är att kundföretagen ska få så hög avkastning på investerat kapital som möjligt, att deras organisation blir mer proaktiv i det dagliga arbetet och att de får ett högt medarbetarengagemang.
Tillsammans med ditt team som i dagsläget består av dig och en person till, genomför och planerar du supportsamtal på olika nivå till Reforce kunder samt till återförsäljare och partners. Ett stort ansvar i denna roll är även digitalisering och automatisering av Reforce egna processer, i syfte att öka den interna produktiviteten.

Formella krav
  • Relevant eftergymnasial utbildning eller minst tre års erfarenhet av liknande roll
  • Erfarenhet av att bygga upp och i ledande position utveckla Customer Success-avdelningar, nationellt och internationellt
  • Erfarenhet av att arbeta i systemet Intercom är meriterande
  • Goda kunskaper i svenska och engelska
För att trivas och lyckas i denna roll har du erfarenhet av att onboarda kunder och utveckla kundrelationer in i en SaaS lösning. Vi ser att du är en stark initiativtagare som vill skapa resultat. Du brinner för att bygga ett lag, motivera andra och delegerar, coachar och främjar dina medarbetares utveckling. Du är den man vänder sig till när det blåser och du stöttar andra och du är en teamplayer som drivs av goda samarbeten. Här är du prestigelös och arbetar gärna högt och lågt. Du har en stark kommunikativ förmåga och gör ditt bästa för att överbrygga silos i bolaget. Du är samtidigt en "doer" och har inget emot att arbeta både operativt och strategiskt.
Du har i tillägg en god affärsförståelse och har ett driv att arbeta lösningsfokuserat med tillväxt- och utvecklingsarbete.

Övrig information
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Gamla Stan
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: customer success manager, head of customer success, support, ledare, supportchef, 1st line, 2nd line
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!