Frontoffice / First line support / Helpdesk till Flowbird

Frontoffice / First line support / Helpdesk till Flowbird

Har du erfarenhet av att arbeta med support och söker nästa utmaning? Som first line support hos Flowbird erbjuds du en roll där du får kombinera att arbeta med både service och problemlösning i ett globalt bolag med familjär känsla.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Flowbird har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Flowbird en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetFlowbird är ett globalt och världsledande företag som erbjuder effektiva parkeringslösningar genom innovation, öppenhet och pålitlighet. Deras ambition är att göra det enkelt, smidigt och tryggt för alla att parkera. Deras helhetslösningar är framtagna för att hjälpa till att hålla städer i rörelse och se till att människor har tid att ägna sig åt det som är viktigt för dem. Därav hittar du deras produkter och tjänster i över 40 länder: exempelvis på Chicagos gator, vid skidbackarna i Falun eller på stränderna i Sydney. Sedan starten 1955 har Flowbird gått i bräschen för framtidens parkeringslösningar och håller än idag denna position.

ArbetsuppgifterI rollen som supportmedarbetare kommer du att hantera tekniska ärenden via telefon från kunder som består av parkeringsbolag och kommuner samt privatpersoner genom Flowbirds app. Du har även hand om ärenden som går via ärendehanteringssystemet där du tillsammans med ett team om tre kollegor hjälps åt att fördela arbetet. Då Flowbird arbetar med egenutvecklad teknik innebär konkreta ärenden exempelvis frågor om struliga terminaler, betallösningar och kortläsare. I rollen som supportmedarbetare ingår även att eskalera ärenden vidare i de fall du inte själv kan hjälpa kunden med en lösning.

Tjänsten är placerad i Kista och du arbetar kontorstider måndag-fredag.

Formella krav
  • Minst 1-2 års erfarenhet av liknande roll som support
  • Tekniskt intresse
  • Flytande svenska i tal och skrift
Meriterande:
  • Erfarenhet av XML
  • Erfarenhet av att arbeta med betallösningar
  • Språkkunskaper i engelska
För att du ska trivas i rollen är du serviceinriktad och motiveras av att supporta och hjälpa andra. Du tar egna initiativ och är nyfiken på att lära dig mer om olika typer av problem och utmaningar. Slutligen tror vi att du drivs av att hitta lösningar på problem där du samtidigt tar stort ägandeskap för ditt arbete och dina ärenden.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Support, helpdesk, first line support, teknisk support, Supporttekniker, Helpdesk, Servicedesk, Teknisk Support, 1st line, Support, IT, Data, Teknik, Nätverk, Windows, Office365, Stockholm, Heltid, Flowbird
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!