Financial Controller till Söderberg & Partners

Financial Controller till Söderberg & Partners

Är du en person som utmanas av eget ansvar och trivs med ett högt tempo? Har du en teknisk ådra och en bakgrund inom redovisning eller revision? Då är rollen som Financial Controller hos Söderberg och Partners en roll för dig!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Söderberg och Partners.

Om företagetSöderberg & Partners grundades 2004 av nio analytiker men har idag vuxit till 2200 medarbetare i sju länder. De är nu en av Sveriges ledande finansiella rådgivare som tror på värdet av att tänka annorlunda, ständigt ifrågasätta, förändra och utveckla det traditionella arbetssättet i sin bransch. De är sina kunders strategiska partner och erbjuder rådgivning inom pension och företagsförsäkringar, förmögenhetsförvaltning samt utvecklar en mängd digitala HR-verktyg inom people management. I grund och botten handlar deras erbjudande om att hjälpa människor och företag att fatta välgrundade beslut i frågor som påverkar deras ekonomi och liv - de arbetar proaktivt idag för att våra kunder ska leva ett tryggare och rikare liv imorgon. Det entreprenöriella drivet genomsyrar därför hela organisationen och med korta beslutsvägar ges stort utrymme för egna idéer.

ArbetsuppgifterI rollen som Financial Controller tillhör du ett team om tio personer med liknande roll inom ekonomiavdelningen som består av cirka 50 personer. Du är tillsammans med teamet delaktig i bokslutsarbetet och för den regulatoriska rapporteringen till Finansinspektionen. Dina arbetsuppgifter inkluderar uppföljning av resultat- och balansräkning, budget och resultatgenomgångar med rådgivarteam. Du ansvar även för att upprätta dagliga likvida prognoser och uppföljning av nyckeltal till företagsledning och riskavdelning, du är drivande i bolagets strategiska uppföljning av kapital och likviditet.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Relevant akademisk utbildning.
  • Tidigare arbetslivserfarenhet som exempelvis redovisningsekonom, junior Financial Controller alt och/eller revison.
  • Kunskaper inom kapitaltäckningsregelverket, och redovisning.
  • Mycket god systemvana och kunskaper inom Excel och Power BI.
  • Starkt meriterande om du har en bakgrund inom bank och finans.
För att lyckas i rollen har du ett starkt affärspartnerskapstänk. Du är noggrann i ditt arbete och har förmågan att skapa och behålla en god struktur. För att trivas i rollen är analytisk och lösningsdriven, vi ser gärna att du enkelt bygger långsiktiga relationer. En egenskap du har med dig är att du är kommunikativ och utåtriktad, detta för att du ska känna dig trygg i att möta och arbeta med verksamheten. Som person är du nyfiken och har ett eget driv, du är ambitiös och ser till att få saker gjorda.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Financial controller, redovisningsekonom, redovisning, budgetering, controller, bank, finnas, Excel, SQL
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!