Ekonomiassistent till framgångsrika Sehlhall Fastigheter

Ekonomiassistent till framgångsrika Sehlhall Fastigheter

Har du erfarenhet av en roll som ekonomiassistent och vill fortsätta utvecklas inom området i en bred roll med många ansvarsområden? Hos Sehlhall fastigheter erbjuds du en roll där du får möjligheten att utvecklas inom ekonomi tillsammans med bolagets ekonomiansvarige.

Om företagetSehlhall Fastigheter utvecklar Sveriges sociala infrastruktur genom att skapa lösningar som passar användarnas såväl som de anhörigas behov. Därigenom möter och höjer de dagens och kommande generationers förväntningar på dessa verksamheter. Sehlhall Fastigheter är en eftertraktad samhällspartner som tillsammans med kommuner investerar hållbart och långsiktigt för att kunna ge människor en tryggare livsbana.

Bolagets ambition är att bygga och förstärka landets sociala infrastruktur. De skapar och förvaltar moderna, hållbara omsorgsfastigheter med människan i centrum. Sverige står inför demografiska utmaningar och brottas med ett växande underskott av olika samhällsfunktioner, t.ex. skolor, förskolor, grupp- och vårdboenden. Det vill Sehlhall Fastigheter med engagemang, kunskap och erfarenhet bidra till att bygga bort.

ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent har du en bred roll och du samarbetar tätt tillsammans med bolagets ekonomichef. Rollen innefattar en rad olika uppgifter med varierad komplexitet och de löpande arbetsuppgifterna innefattar; kvittoavstämningar, dialog med skatte- och bolagsverket, betalning av leverantörsfakturor samt att ansvara för attestprogrammet. Det dagliga arbetet innebär också en del koordinering gällande bolagets olika fastigheter, exempelvis vid felanmälan och du är också kontorsansvarig.

Vidare arbetar du med leverantör- och kundreskontra, bokföring i bolagets samtliga 20 bolag, avstämning av koncerninterna konton, skattedeklaration samt internfakturering. På årsbasis kommer du även vara delaktig i årsredovisning och bokslut.

Formella krav
  • Avslutad gymnasieutbildning inom ekonomi
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet av en liknande roll
  • Vana att arbeta med kund- och leverantörsreskontra
  • Viss erfarenhet av löpande redovisning
  • Vana att arbeta med Excel
  • Flytande kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Meriterande:
  • Erfarenhet av att arbeta i Fortnox
  • Erfarenhet av att arbeta i Ascendo
Vi tror att du som söker är en person som tar ansvar för dina uppgifter och på egen hand strukturerar ditt tillvägagångssätt. Som person är du anspråkslös och har lätt att anpassa sig till olika situationer som uppstår och ser inga problem i att var behjälplig där det behövs. Du är noggrann och van vid att driva ditt arbete framåt självständigt. Därtill är trivs du i en miljö där du får möjlighet att komma med olika initiativ i syfte att förbättra och utveckla ekonomifunktionen.

Övrig information
* Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Sehlhall Fastigheter har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Sehlhall Fastigheter en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.