Ekonomiassistent till Solar Choice

Ekonomiassistent till Solar Choice

Är du en driven och initiativrik person i början på din ekonomikarriär? Vill du bli en del av ett snabbväxande och innovativt bolag med stora utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som Ekonomiassistent hos Solar Choice vara din nästa utmaning. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Solar Choice har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och bolaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Solar Choice har kostnadseffektiva lösningar för att hjälpa Sveriges hushåll med förnybar energi. De startade med en tydlig vision för ett grönare Sverige och är övertygade om att förnybar energi är lösningen till en av vår tids största utmaningar. Solar Choice hjälper sina kunder med installation av solceller, att bli självförsörjande på el och att tillsammans arbeta för en hållbar framtid.

Arbetsuppgifter

I rollen som Ekonomiassistent på Solar Choice har du ett grundläggande ekonomiskt ansvarsområde för tre dotterbolag. Du kommer arbeta med ekonomiska uppgifter kopplat till den dagliga verksamheten, exempelvis fakturering, kvittohantering och framtagande av rapporter och prognoser kopplat till intäkter, utgifter och lön i respektive bolag. Efter avslutad introduktion kommer du initialt att jobba självständigt med uppgifterna kopplat till respektive bolag, och rapporterar direkt till VD:n av koncernen.
Du arbetar även med löpande administrativa uppgifter samt eventuell felsökning i det ekonomiska flödet, där du utreder, uppföljer och åtgärdar eventuella fakturaavvikelser. I samspel med externa aktörer och resurser utgör du viktig funktion för att skapa ett effektivt och välfungerande ekonomiarbete mot respektive dotterbolag. I takt med att du och företaget växer kommer det finnas goda möjligheter att, på sikt och successivt, avancera till rollen som redovisningsekonom.

* Grundläggande ekonomisk överblick av tre dotterbolag

* Skapa prognoser och rapporter av intäkter och utgifter för respektive bolag

* Fakturering, kvittohantering och övrig ekonomisk administration kopplat till den dagliga verksamheten

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Minst 1 års erfarenhet av en roll som ekonomiassistent eller liknande
* Eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi
* Obehindrad i svenska, tal och skrift
* God dator- och systemvana
* Tidigare vana av Fortnox är meriterande

För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är en strukturerad, noggrann och målmedveten person. Din motivation ligger i möjligheten att utvecklas och du trivs med att arbeta i en miljö präglad av stor framåtanda och ambition. Du trivs vidare med att arbeta självständigt, och ser lösningar snarare än problem tack vare din initiativrika sida. Avslutningsvis ser vi att du har en positiv attityd till ditt arbete och sprider en god stämning omkring dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Kista
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, junior ekonom, fakturering, lön, rapportering, prognoser, ekonomi, fortnox, administration, Kista, Stockholm

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 27 jan 2023 (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.