Ekonomiassistent till Leinonen Sweden

Ekonomiassistent till Leinonen Sweden

Är du intresserad av ekonomi och lockas av att arbeta på ett internationellt bolag? Leinonen Sweden söker en ekonomiassistent som vill vara del av deras växande bolag som ger dig stora utvecklingsmöjligheter. Ta chansen och sök idag!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Leinonen Sweden.

Om företagetLeinonen Sweden tillhör Leinonen Group som är en internationellt etablerad redovisnings och rådgivningsbyrå med 31 års erfarenhet. Leinonen Group har 14 kontor utspridda runt om i Skandinavien, Baltikum och centrala Östereuropa. Leionen Sweden erbjuder stor kunskap och expertis inom finansiell rådgivning och redovisningstjänster för främst internationella kunder av olika storlek och inom en rad olika branscher. Kontoret i Stockholm är beläget vid centrala Fridhemsplan i trevliga lokaler och är en relativt liten byrå under stor utveckling. Hos Leinonen Sweden arbetar du med frihet under ansvar, flexibla arbetstider och ges stora utvecklingsmöjligheter.

ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent arbetar du med stora delar av ekonomiflödet såsom kontering, kund- och leverantöreskontra, löner, ärendehantering samt momsavstämning. Du ansvarar även för faktureringar och bokföring av transaktioner, ser över kundbetalningar och gör kontoavstämningar. Därtill stöttar du övriga kollegor med kringliggande uppgifter som behövs såsom att stötta vid månadsbokslut. Du har vidare kontakt med myndigheter och arbetar dagligen i Visma och Fortnox. Övergripande ansvarsområden:
  • Kontering, kund- och leverantörsreskontra, lön, ärendehantering samt momsavstämning
  • Faktureringshantering, löpande bokföring av transaktioner samt kundbetalningar
  • Stötta kollegor såsom vid månadsbokslut
  • Kontakt med myndigheter
I den här tjänsten erbjuds du en flexibel arbetstid, en positiv arbetsmiljö i ett modernt växande företag med bra karriärmöjligheter. Övriga förmåner är tjänstepension, friskvårdsbidrag med 1 friskvårdstimme i veckan samt möjlighet till utbildning.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Mycket goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift
  • God data- och systemvana
  • Grundkunskaper i bokföring, lön, kund/leverantörskontra samt redovisningsprinciper
  • Meriterande med arbetslivserfarenhet i en liknande roll
Du är en person som har viljan och förmågan att hjälpa andra människor och som trivs i att arbeta i en miljö med ett flexibelt och lösningsorienterat arbetssätt. Vidare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter, har en god struktur i ditt arbete och kan enkelt prioritera samtidigt som du är noggrann. Du är en social och kommunikativ person som trivs med att stötta och hjälpa kollegor vid behov i olika områden samt känner dig trygg i att be om hjälp när du behöver.

Övrig information
Start: 1a september
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!