Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för omgående start

Ekonomiassistent inom leverantörsreskontra för omgående start

Är du en erfaren ekonomiassistent inom leverantörsreskontra och tillgänglig omgående? Vi söker dig som vill vara med och utforma rutiner och processer hos ett företag med högt tempo.

Om företagetFöretaget har runt 200 träningscenter omkring i Norden och det är mer än 8 000 medarbetare som arbetar på de olika anläggningarna. Huvudkontoret ligger i Stockholm och det är till ekonomiavdelningens team inom leverantörsreskontra som företaget nu söker förstärkning.

Uppdraget är initialt till april 2019 med start omgående, det finns chans till förlängning av uppdraget för rätt person.

ArbetsuppgifterSom ekonomiassistent har du huvudansvar för leverantörsreskontran kopplad till företagets verksamhet i Danmark som man är under uppstart med. Du kommer vara med och sätta rutiner samt arbetssätt för det danska bolaget man har förvärvat och som ska integreras med det svenska företaget. Tanken är att du efterhand slussar över dessa arbetsuppgifterna till övriga teamet som kommer att ansvara för dessa framöver. Exempel på arbetsuppgifter är bland annat att kontera, skicka leverantörsfakturor på attest och registrera dem i ekonomisystemet samt för att kontera och bokföra utlägg.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning
  • Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom ekonomi där du arbetat med liknande arbetsuppgifter
  • God system- och datavana, meriterande med erfarenhet av arbete i Agresso
  • Goda kunskaper i Excel
  • Flytande kunskaper i svenska och mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
För att lyckas i rollen är du en person som tar stort ansvar för ditt eget arbete och självständigt driver det framåt. Du är relationsorienterad och trivs i en roll med många kontaktytor. Självklart är du noggrann och utför ditt arbete på ett strukturerat vis. Du har ett starkt driv och en vilja att lära och utvecklas. För att trivas gillar du att ha tempo i ditt arbete och kan snabbt ställa om efter nya förutsättningar.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Omgående
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Uppdragslängd: Uppdraget sträcker sig inledningsvis till April 2019 med möjlighet till förlängning

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, ekonomi, ekonom, kundreskontra, reskontra, leverantörsreskontra, accounts receivable, redovisning, bokslut, avstämningar, excel, ekass, interim, omgående, stockholm, heltid
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.