Ekonomiassistent / Office Manager till ADDvise Group

Ekonomiassistent / Office Manager till ADDvise Group

Har du erfarenhet som ekonomiassistent? Vill du få möjligheten att kombinera detta med att skapa en god stämning för dina kollegor? Vi söker dig som har en hög kvalitet på service då du hos Addvise Group erbjuds en utvecklande roll i en internationell miljö.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos ADDvise Group med en anställningsgrad på 50%.

Om företagetADDvise Group AB är en ledande leverantör av utrustning till sjukvårds- och forskningsenheter. Koncernen består av ett 10-tal dotterbolag i Europa och USA. ADDvise är strukturerat i två affärsområden, Lab och Sjukvård. Koncernen har en tydlig förvärvsstrategi med syfte att höja aktieägarvärdet och bredda verksamheten - både geografiskt och produktmässigt. Försäljning sker globalt och idag omsätter koncernen ca 350 MSEK. ADDvise aktier är listade på Nasdaq First North.

ArbetsuppgifterSom Ekonomiassistent / Office Manager så kommer din roll bestå av två delar. Den ena delen är att ansvara för det dagliga på kontoret så som att hälsa kunder och kollegor välkomna, beställa kontorsmaterial samt se till att det finns en god stämning på kontoret. Den andra delen består av ekonomirelaterade uppgifter då du hanterar det dagliga flödet av leverantörs - och kundreskontra samt genomför månadsbokslut. Ett fokusområde kommer vara att strukturera upp rutiner och processer för hur man arbetar med de ekonomiska flödena. Detta kommer du att göra tillsammans med kollegorna som också arbetar med ekonomi. Du kommer bli en del av ett mindre team om 8 personer totalt och din närmsta chef blir CFO.

Då omfattningen på tjänsten är halvtid så kommer du att arbeta förmiddagar måndag-fredag.

Formella krav
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt relevant erfarenhet från en liknande roll
  • Erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra, meriterande om du även hanterat månadsbokslut
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Excel
  • Meriterande om du har arbetat i Navision
Vi tror att du som söker är en nyfiken som trivs med att ta ansvar för ditt arbete och driva det självständigt framåt. Du är relationsorienterad och tycker om att ha många kontaktytor så väl internt som externt. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och du kan snabbt ställa om efter nya förutsättningar. Därtill ser du alltid till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat och bidrar med positiv energi.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Halvtid, 50%
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kontorsansvarig, office manager, stockholm, omgående, leverantörsreskontra, Stockholm, navision, ekonomi, kundreskontra, halvtid, ekonom, ekonomiassistent
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!