Ekonomiassistent / Office Manager till ADDvise Group

Ekonomiassistent / Office Manager till ADDvise Group

Har du erfarenhet som ekonomiassistent? Vill du få möjligheten att kombinera detta med att skapa en god stämning för dina kollegor? Vi söker dig som har en hög kvalitet på service då du hos Addvise Group erbjuds en utvecklande roll i en internationell miljö.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på 50% som inledningsvis varar i 12 månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos ADDvise Group. Det finns möjlighet till förlängning av uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Om företagetADDvise Group AB är en ledande leverantör av utrustning till sjukvårds- och forskningsenheter. Koncernen består av ett 10-tal dotterbolag i Europa och USA. ADDvise är strukturerat i två affärsområden, Lab och Sjukvård. Koncernen har en tydlig förvärvsstrategi med syfte att höja aktieägarvärdet och bredda verksamheten - både geografiskt och produktmässigt. Försäljning sker globalt och idag omsätter koncernen ca 350 MSEK. ADDvise aktier är listade på Nasdaq First North.

ArbetsuppgifterSom Ekonomiassistent / Office Manager så kommer din roll bestå av två delar. Den ena delen är att ansvara för det dagliga på kontoret så som att hälsa kunder och kollegor välkomna, beställa kontorsmaterial samt se till att det finns en god stämning på kontoret. Den andra delen består av ekonomirelaterade uppgifter då du hanterar det dagliga flödet av leverantörs - och kundreskontra samt genomför månadsbokslut. Ett fokusområde kommer vara att strukturera upp rutiner och processer för hur man arbetar med de ekonomiska flödena. Detta kommer du att göra tillsammans med kollegorna som också arbetar med ekonomi. Du kommer bli en del av ett mindre team om 8 personer totalt och din närmsta chef blir CFO.

Då omfattningen på tjänsten är halvtid så kommer du att arbeta förmiddagar måndag-fredag.

Formella krav
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi alternativt relevant erfarenhet från en liknande roll
  • Minst 2 års erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra då du även hanterat månadsbokslut
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
  • Goda kunskaper i Excel
  • Meriterande om du har arbetat i Navision
Vi tror att du som söker är en nyfiken som trivs med att ta ansvar för ditt arbete och driva det självständigt framåt. Du är relationsorienterad och tycker om att ha många kontaktytor så väl internt som externt. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och du kan snabbt ställa om efter nya förutsättningar. Därtill ser du alltid till gruppens bästa och är mån om att skapa ett bra arbetsklimat och bidrar med positiv energi.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Omfattning: Halvtid, 50%
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: kontorsansvarig, office manager, stockholm, omgående, leverantörsreskontra, Stockholm, navision, ekonomi, kundreskontra, halvtid, ekonom, ekonomiassistent
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.