Ekonomiassistent / Leverantörsreskontra / AP till Shared Service Center

Ekonomiassistent / Leverantörsreskontra / AP till Shared Service Center

Är du i början av din karriär inom ekonomi och trivs i en flexibel arbetsmiljö? Vi söker dig som har ett sinne för siffror, är nyfiken och som vill utvecklas i rollen som ekonomiassistent.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som initialt är på 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företagetBravura söker för en kunds räkning medarbetare inom ekonomi. Vårt kundföretag verkar i en teknisk bransch och är en aktör i framkant inom sitt område. Bravura är ett tillväxtföretag och har sedan starten 2008 vuxit till en väletablerad aktör på den svenska marknaden för rekrytering och bemanning. Idag är vi ett av de snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretagen i Sverige och vi har utsetts till Gasellföretag sex år i rad. Vi arbetar för att stärka företag genom människor och människor genom jobb. Oavsett om du är på väg att byta bransch, ta nästa steg i karriären eller vill komma in på arbetsmarknaden så är vi här för dig. Vi matchar dagligen kandidater med framtida arbetsgivare och letar ständigt efter nya talanger.

ArbetsuppgifterI tjänsten arbetar du med varierade uppgifter inom företagets leverantörsreskontra. Du ger support såväl internt som externt och hanterar det dagliga inflödet av förfrågningar och ärenden gällande fakturor. I dina arbetsuppgifter ingår inbetalningar, påminnelser, inkasso, clearing av konton, återbetalning och avstämningar. Du besvarar även frågor gällande status på fakturor och genomför ändringar i systemen. Du förväntas ge förstklassig support och erbjuds en varierande roll i ett team med god sammanhållning.

Formella krav
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
  • Minst ett års erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra
  • Meriterande om du tidigare arbetat i SAP
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
För att lyckas i rollen tror vi att du som söker är en person som vill ta ansvar för ditt eget arbete och driva det självständigt framåt. Du är relationsorienterad och tycker om att ha många kontaktytor. För att trivas i rollen gillar du att ha tempo i ditt arbete och du kan snabbt ställa om efter nya förutsättningar. Du är lösningsfokuserad, har förmågan att ta egna initiativ och du är strukturerad i ditt arbetssätt.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: leverantörsreskontra, Stockholm, SAP, service, reskontra, heltid, IT, administration, system, ekonom, ekonomiassistent, support, ekonomisupport, redovisning, analyser, solna, telekom, ekonomi
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Ekonomiassistent, Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.