Ekonomiassistent, 50%, till Setra Group

Ekonomiassistent, 50%, till Setra Group

Har du erfarenhet av leverantörreskontra och redovisning? Har du ett sinne för siffror? Hos Setra Group erbjuds du en utvecklande miljö på en välfungerande ekonomiavdelning.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på deltid motsvarande initialt 50%. Detta uppdrag förväntas pågå 2 månader med chans till förlängning. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Setra Group.

Om företagetSetra är ett av Sveriges största träindustriföretag och har cirka 800 anställda och omsätter drygt 4 miljarder kronor. I koncernen ingår sju sågverk, ett träindustricenter för förädling i Långshyttan, en förädlingsenhet i Storbritannien, huvudkontor och försäljningskontor i Sverige, samt sju olika försäljningskontor utomlands.

Setra vill vara grönsamma. När en verksamhet är lönsam för alla, kallar Setra det för Grönsamhet. Setra är ett av Sveriges största träindustriföretag. De förädlar råvara från ansvarsfullt brukade skogar till klimatvänliga produkter såsom limträ, hyvlat, komponenter, KL-trä och sågade trävaror. De säljer även bioprodukter som bark, flis och spån till kunder inom pappers- och massaindustrin samt till energiframställning. Deras kunder finns globalt.

ArbetsuppgifterI rollen som ekonomiassistent är du ansvarig för arbetet gällande de utländska tjänsteleverantörerna. Du ansvarar för att analysera dessa fakturor gällande F-skatt och säkerställer rätt hantering av fakturorna. Därtill hanterar du manuella utbetalningar, sammanställer och redovisar till Skatteverket och uppdaterar leverantörsregistret med aktuell information gällandra arbetsuppgifter kopplat till detta område.

Detta är en roll som initialt kommer att vara på 50% under ca 2 månader, uppdraget kan eventuellt komma att öka i både beläggning samt längd på uppdrag.

Formella krav
  • Avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning, alternativt gymnasieekonom med arbetslivserfarenhet inom redovisningsarbete
  • Tidigare erfarenhet/kunskap inom leverantörreskontra och redovisning
  • Flytande kunskaper i tal och skrift, svenska och engelska
För att trivas i rollen är en person som tar stort ansvar för ditt eget arbete och trivs med att självständigt driva dina arbetsuppgifter framåt. Du är kommunikativ och socialt säker och trivs i en roll som innebär mycket kontakt med andra då du har lätt för att arbeta i team. Vi ser att du är en person som gillar utveckling och drivs av att arbeta med förändringsarbete. Vidare ser vi att du är noggrann och kvalitetsmedveten i ditt arbete samtidigt som du inte ser problem med att hjälpa och stödja kollegor i de områden som behövs och du trivs med varierande arbetsuppgifter.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: ekonomiassistent, ekonomi, assistent, redovisningsassistent, fakturahantering, utlägg, reskontra, leverantörsreskontra
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!