Ekonomiansvarig / Backofficeansvarig till AB Indesko

Ekonomiansvarig / Backofficeansvarig till AB Indesko

Arbetar du som ekonomiansvarig idag och ser dig själv trivas på det mindre och mer familjära företaget? Hos Indesko erbjuds du en varierad tjänst med stort eget ansvar hos ett stabilt företag som värdesätter lojalitet och kvalité.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att AB Indesko har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och AB Indesko en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetAB Indesko är ett väletablerat familjeföretag grundat år 1934. Företagets affärsidé är att förse den metallurgiska industrin i Skandinavien och den keramiska och eldfasta industrin i Sverige med kundanpassade råmaterial, mineraler och industriförnödenheter.

Företaget har idag åtta anställda och en årsomsättning på ca 100 Mkr. Huvudkontoret är beläget i Stockholm medan bolagets lager- och produktionsenhet är förlagd till Västerås, där all tillverkning och kundanpassning av företagets importerade råmaterial sker. Indesko representerar och arbetar med en rad ledande producenter runt om i världen. Bolaget kännetecknas som en pålitlig samarbetspartner med ett tydligt kundfokus. Marknadsstrategin bygger på kvalitet och mervärde.

Indesko erbjuder en familjär stämning med trevliga arbetskamrater och en trivsam arbetsmiljö. Vid sidan av lön kommer du att erbjudas sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag och tjänstemobil. De år då företaget har gått bra har vanligtvis även en bonus utbetalats till de anställda. Rapportering sker direkt mot företagets ägare och VD.

Mer om företaget finns att läsa på deras hemsida www.indesko.se.

ArbetsuppgifterI din tjänst hos Indesko kommer du att planera och ansvara för företagets löpande ekonomiarbete, redovisning, bokföring, order, fakturering, löner och myndighetsrapportering. Du kommer även att agera som back-office mot kunder och leverantörer samt bistå i företagets inköps- och logistikarbete. I tjänsten ingår även diverse allmänna kontorsgöromål. Du kommer att få en bra introduktion till arbetet och få gå bredvid de personer som idag utför dessa arbetsuppgifter för att successivt därefter kunna ta över och bli helt självgående.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning
  • Minst 10 års arbetslivserfarenhet från en liknande roll där du har haft ansvar för ekonomi, administration och Backoffice. Gärna från ett mindre företag.
  • Goda datakunskaper och erfarenhet av arbete i affärssystem och Microsoft 365
  • Goda kunskaper i svenska och engelska språket såväl i tal som skrift. Gärna även tyska.
  • Meriterande: högskoleutbildning inom ekonomi
  • Meriterande: tidigare erfarenhet av arbete med kvalitet - och miljöfrågor
Vi söker en positiv och öppen person som är lojal, engagerad och serviceinriktad till sin karaktär. Mycket av arbetet kommer att bedrivas under eget ansvar vilket kräver att du är strukturerad, noggrann och kvalitetsmedveten. Du ska också ha lätt för att ta egna initiativ, lösa problem och för att lära dig nya saker. Du ska vara en lojal och god lagspelare som bidrar till att skapa ett bra arbetsklimat och som uppskattar att arbeta i ett litet team med snabba och korta beslutsvägar, där alla hjälps åt för att skapa bästa möjliga resultat och mervärde.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse till hösten
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: rapportering, ekonomi, ekonomisk rapportering, Stockholm, momsredovisning, civilekonom, redovisningsekonom, revision, ekonomichef, ekonomiansvarig, omgående, centrala, centralt, backofficeansvarig, backoffice
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!