Har du kunskap inom applikationsdrift? Vill du vara en del av en arbetsplats där du får vara med att påverka? Hos Advoco blir du en del av ett företag med korta beslutsvägar och där du uppmuntras att ta initiativ och med det göra skillnad.Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Advoco.
Om företagetAdvoco utvecklar och marknadsför genom partners en tjänst som ger telefoni i molnet till företagskunder. Produkten är en IP-baserad växel med bred företagsanpassad funktionalitet som enkelt håller ihop hela företag. Tjänsten ger kunden möjlighet att använda de vanliga växelfunktionerna och den fungerar med fasta telefoner samt med appar i mobiltelefon och dator. Vår drivkraft är att leverera en optimal företagstelefonitjänst i molnet, såväl vad gäller tillgänglighet, kvalitet som funktionalitet.
I ett ljust och fräscht kontorslandskap på Söder Mälarstrand väntar 20 medarbetare på att bli dina nya kollegor. Du kommer ingå i ett team som ansvarar för att bidra med tekniskt stöd till företaget. Företaget är tekniskt präglat, då Advoco är helhetsleverantör och verkar i en teknisk miljö där vi själva driftar systemen. Kollegorna jobbar mellan teamgränserna även om de flesta är specialister inom sina områden. Vår storlek möjliggör korta beslutsvägar och en chans för dig att vara med och påverka i stort som smått. Du får en möjlighet att vara delaktig i olika projekt och kommer på sikt att kunna anta en roll med mycket ansvar och får på så sätt driva din egen yrkesmässiga utveckling.
ArbetsuppgifterSom drift- och supporttekniker arbetar du kombinerat med drift och 3rd line-supprt. Du arbetar med att säkerställa högsta möjliga tillgänglighet på molntjänsten. Det innebär främst ett proaktivt, analytiskt arbete där ett nära samarbete med Advocos erfarna utvecklare är en naturlig del. Du planerar och utför löpande underhåll av vår driftmiljö med fokus på de egenutvecklade tjänsterna. Utöver det övervakar du driften av tjänsten vilket innebär beredskapstjänstgöring för att kunna agera på uppkomna situationer. I rollen arbetar du även med 3rd line-support mot företagets partners och felsöker i Advocos tjänster. Du har ansvar för att snabbt och effektivt verifiera och lösa partners tekniska problem relaterade till tjänsterna. Slutligen är du delaktig i såväl stora som mindre projekt med möjlighet att driva dem själv.
Formella krav- Eftergymnasial utbildning inom IT
- 2-3 år erfarenhet av liknande roll inom serverdrift, applikationsdrift, telekom eller teknisk support
- Tidigare arbetslivserfarenhet av Windowsservrar, IP-nät (inkl. routing och switching)
- Flytande svenska och engelska i tal och skrift
- Meriterande med erfarenhet av SQL, SIP, SBC och Powershell
För att trivas i rollen är du självgående och tar stort ansvar för ditt arbete. Du är nyfiken och motiveras av att lära dig nya saker och att lösa utmanade tekniska problem. Då du i rollen har breda kontaktytor är du kommunikativ och trivs i samarbete med andra. Vidare tycker du om att jobba proaktivt och har en flexibel inställning. Slutligen är du driven och initiativtagande gällande att komma med idéer och att driva ditt arbete framåt.
Övrig informationStart: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT, tekniker, drifttekniker, drift, tekniker, supporttekniker, 3rd line support, heltid, Stockholm