Demand Planner till världsledande elektronikföretag inom Sales & Opertions

Demand Planner till världsledande elektronikföretag inom Sales & Opertions

Har du erfarenhet av att jobba i SAP och Excel och trivs i en analytisk roll med fokus på prognoser? Vill du arbeta i en roll med många interna samarbeten på ett effektivt och strategiskt sätt för att säkerställa rätt produktnivåer? Här erbjuds du en central roll för att styra Sales & Operations i rätt riktning.

Om företagetFöretaget är världsledande inom ljud & bild, hem & hälsa och belysning och har flera år av marknadsledande position bakom sig. De har ett stort fokus på innovation och att ligga i framkant inom ovannämnda produktområden. Detta innebär att de ständigt utvecklar sitt sätt att arbeta genom nytänk och utbildning. Kontoret är beläget i Kista i moderna, fräscha lokaler, men är verksamma i flera länder inom EU.

Du rapporterar direkt tll Demand Planning Manager men är delaktig i ett team om andra Demand Planners. Du kommer att arbeta i en dynamisk arbetsmiljö med plats för egna initiativ och innovativa idéer. I din roll som Demand Planner kommer du vara i nära kontakt med bl.a. försäljnings-, marknadsförings-, leveranscentra samt stödja leveranskedjans funktioner.

ArbetsuppgifterI rollen som Demand Planner arbetar du stödjande i processen från order till leverans inom Sales & Operations Planning. Arbetsuppgifterna består av att hantera företagsprodukterna i prognossystemet Software Demand samt koordinera nylanseringar och kampanjer med företagets sälj- och marknadsavdelning. Du beräknar och analyserar skillnader som uppstår mellan prognos och försäljning samt planerar och genomför prognosmöten. I rollen ingår att utveckla prognosmodeller, utvärdera och kontinuerligt förbättra prognosresultaten. Slutligen samarbetar du med Supply Planning-funktionerna på kontinuerlig basis för att komma överens om åtgärder för att balansera service, kostnad och lagerhållning.

Formella krav
  • Minst en kandidatexamen i Logistik/Supply Chain Management eller motsvarande utbildning
  • Minst 2års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom Supply Chain Management eller Demand Planning
  • Kunskap om ERPsystem som exempelvis SAP eller andra Demand Planning-system
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Här trivs du som är analytisk, noggrann och har ett logiskt tankesätt. Du är strukturerad och har ett sinne för siffror och statistik samt drivs av att visa goda resultat. Samtidigt är du handlingsinställd och självgående i ditt dagliga arbete, där det är välkommet att tänka utanför ramarna och våga ta initiativ. Tjänsten innebär samarbete med andra avdelningar vilket förutsätter att du tycker om att knyta kontakter och är serviceminded. I den här processen lägger vi stor vikt vid ditt engagemang och attityd.

Övrig information
Det här är en annons där företagets namn inte framgår. Ibland väljer vi eller företaget själva att inte gå ut med namnet. Självklart kommer vi att berätta vilket företag det är. Senast om vi ses på intervju.

* Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 8 månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos företaget. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Start: Omgående
Plats: Kista
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Demand Planner, logistik, ekonomi, Supply Chain, prognos
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.