Dansktalande kundservicemedarbetare till Coty

Dansktalande kundservicemedarbetare till Coty

Är du dansktalande och brinner för att ge god service? Är du engagerad och vill vara en del av ett internationellt företag där man månar om kulturen internt? Coty söker nu en kundtjänstmedarbetare till deras kundserviceteam.

Om företagetCoty har sedan starten i Paris 1904 vuxit och är idag globalt sett världsledande inom området skönhet och kroppsvård. Cotys produkter säljs idag i 130 länder världen över är välkända på marknaden. Bland produkterna kan du hitta märken som bland andra Wella, Calvin Klein, Hugo Boss, OPI, Chloé, Ghd, Max Factor och Marc Jacobs. I företaget arbetar idag ca 20 000 över hela världen och är sedan de startade upp verksamheten i Norden hösten 2016 ca 200 medarbetare varav 100 personer i Sverige.

ArbetsuppgifterSom kundservicemedarbetare utgör du en del av företagets kundserviceteam som tillsammans tillhandahåller service och support till företagets kunder via mail och telefon. Du kommer arbeta med kundservice mot svensk och dansktalande kunder. Du svarar på förfrågningar från kunder via mejl och telefon gällande produkterna, registrerar orders och ge stöd till logistikavdelningen med leveransinformation. Du arbetar i team på ca sju personer som tillsammans arbetar mot den nordiska marknaden.

Arbetet är förlagt på vardagar måndag till fredag med start omgående.

Formella krav
  • Avslutad gymnasieexamen
  • Du behärska det danska språket flytande både i tal och skrift
  • Tidigare arbetslivserfarenhet inom servicerelaterat yrke.
  • God dator- och systemvana samt har goda kunskaper i Office-paketet
  • Goda kunskaper i engelska
Meriterande
  • Goda kunskaper i svenska och/eller övriga nordiska språk
  • Erfarenhet av SAP
  • Erfarenhet av liknande roll
Personliga egenskaper
Vi söker dig med stor vilja och drivkraft. Du är serviceminded, motiverad, och positiv som person. Vidare ser vi att du är en problemlösare som har lätt för sociala kontakter.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Värtahamnen, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: order, ordermottagare, danska, säljsupport,orderhantering, order, kundservice, kundtjänst, heltid, Stockholm, service, kundsupport
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (37 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.