Customer relations manager/ KAM till Tricorona Climate Partner

Customer relations manager/ KAM till Tricorona Climate Partner

Har du ett stort intresse för klimatfrågan? Vill du vara en del av lösningen och hjälpa företag att hantera sin klimatpåverkan? Har du dessutom erfarenhet av att arbeta med B2B-försäljning i en relationsskapande roll? Växande Tricorona erbjuder dig en spännande och ombytlig roll!

Om företagetTricorona Climate Partner AB har sedan 2006 hjälpt hundratals företag i olika branscher att hantera och reducera sin klimatpåverkan. Tricorona hjälper företag att genomföra klimatredovisningar och klimatbokslut, livscykelanalyser men även strategier för att reducera klimatpåverkan och klimatkompensation för att ta klimatansvar fullt ut.

Klimatkompensationsprojekten man jobbar med riktar sig till företag, myndigheter och privatpersoner som på frivillig basis önskar klimatkompensera. Tricorona har projekt i flera olika länder, tekniker och nyckeln är de olika certifieringarna.

Tricorona driver även klimatkompensera.se som är den webbaserade lösningen för några av tjänsterna, som erbjuds till både företag och privatpersoner. Företaget har ett stort fokus på hälsa och en sund livsstil för deras medarbetare är en kärnfråga.

ArbetsuppgifterI rollen som Customer relations manager / KAM arbetar du framförallt mot och med befintliga kunder och utvecklar deras användande av Tricoronas tjänster. Till viss del ingår även arbete med nya kunder som hör av sig, det vill säga inte genom kalla samtal. Du arbetar med hela säljcykeln, från prospektering till att skriva avtal. Arbetet innefattar därtill att automatisera och effektivisera säljprocesserna, driva säljkampanjer, stora som små. Du representerar också Tricorona vid event, för att sprida Tricoronas varumärke och tjänster.

Du rapporterar direkt till VD och kommer arbeta i nära samarbete med VD och marknadsansvarig. Totalt arbetar idag sju personer på företaget, vilket innebär att du har stor påverkan på företagets framgång. Rollen är ny och därav har du stor påverkan även på utformningen av tjänsten.

Formella krav
  • Stort intresse för klimatfrågan
  • Relevant utbildning
  • Erfarenhet av B2B-försäljning med minst 1 års erfarenhet från en liknande roll som exempelvis KAM
  • Mycket god vana av arbete i Office-paketet och erfarenhet av att arbeta med CRM-system
  • Flytande i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
För denna roll är de personliga egenskaperna viktiga. Vi ser att du som söker har ett stort intresse för miljöfrågan generellt och klimatfrågan i synnerhet. Vidare är du driven och trivs med att arbeta tillsammans med övriga kollegor gentemot uppsatta mål. Därtill trivs du med att ha breda kontaktytor samt är du en person som kan skapa struktur i projekt och säkerställer att inget faller mellan stolarna. I rollen som Client relations manager kommer du forma rollen och driva den framåt, vilket kräver att du är självgående.

Övrig information
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos Tricorona.

Start: Omgående, med hänsyng till uppsägningstid
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: klimatkompensering, klimat, miljö, KAM, relationsbyggande försäljning, försäljning, Customer success, customer success manager, Stockholm, rekrytering, Heltid, försäljning, klimatkompensera
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Övrigt
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.