Customer Success Manager till MedHelp

Customer Success Manager till MedHelp

Motiveras du av att arbeta inom ett företag som gör skillnad för människors hälsa och välmående? Har du erfarenhet av att arbeta med SaaS-lösningar för företag? MedHelp storsatsar framåt och söker nu dig som är drivande och initiativrik och brinner för kundernas bästa.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos MedHelp.

Om företagetSaaS-marknaden är glödhet och allt fler företag spås öka sina investeringar i molntjänster. MedHelp Care erbjuder en marknadsledande SaaS-lösning för smidig sjukfrånvarohantering. Deras kunder är drygt 500 företag och organisationer i Sverige, i olika storlek och med totalt nära 200 000 medarbetare anslutna till deras tjänst. I takt med att företag ser värdet av effektiva molnbaserade lösningar ökar nu efterfrågan på SaaS-lösningar kraftigt. MedHelp befinner sig därför på en tillväxtresa och behöver fler nytänkande och drivna personer i teamet.

Brinner du för att vara med och bidra till friskare medarbetare och välmående företag? Då är MedHelp en plats för dig. Där kan du vara med och påverka, utmana och utvecklas, och göra skillnad för våra kunder genom att hjälpa dem minska sjukfrånvaron och nå hållbara resultat. Hos MedHelp får du vara med och forma deras väg framåt. MedHelp har en öppen, positiv och teamorienterad kultur, där varje medarbetares är en viktig del av deras framtid.

MedHelp Care är en del av MedHelp Group, med över 20 års erfarenhet av innovativa digitala lösningar i kombination med bred medicinsk kompetens. Totalt är de cirka 300 medarbetare och omsätter cirka 240 MSEK. Deras ljusa kontor ligger vid Liljeholmskajen i Stockholm, med vacker sjöutsikt.

Läs mer om oss på www.medhelp.se.

ArbetsuppgifterRollen som Customer Success Manager, CSM, är mångsidig, koordinerande och ansvarstagande. Som CSM ansvarar du för kontakten med våra kunder, som är företag och organisationer av varierande storlek. Ditt ansvar blir att hjälpa kunden till en mer välmående organisation genom att använda MedHelps system och lösningar på bästa sätt. Detta innebär att ansvara för uppstartsmöten med nya kunder, utbilda och coacha kunder i användningen av MedHelps lösningar, se till att tidplaner hålls och att allt som levereras till kund håller hög kvalitet. Du hjälper också kunden att ta fram, tolka och analysera statistik, för att hjälpa dem driva mot rätt resultat.

Du arbetar självständigt men samtidigt nära tillsammans med tre andra Customer Success Managers, och har en viktig roll som länk mellan olika delar av företaget, så som försäljning, produktutveckling, IT/teknik och kundsupport.

Formella krav
  • 3-5 års arbetslivserfarenhet från liknande tjänst som Customer Success Manager
  • Tidigare erfarenhet av att arbeta med SaaS-/webblösningar
  • Intresse och erfarenhet av IT och webbaserade system och lösningar
  • Flytande i svenska och engelska
Vi söker dig som är självgående och initiativrik, kundfokuserad och pedagogisk, och kan bidra med din energi till både kunder och kollegor. För att trivas i rollen som Customer Success Manager ser vi att du är en god problemlösare och att du på ett innovativt sätt kan hitta lösningar på kunders problem. Du behöver också vara flexibel, ha en hög servicenivå och god kommunikativ förmåga. Har du dessutom insikt i vad det innebär att hantera personal så är det en erfarenhet som ger en ännu större förståelse för kundernas utmaningar.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Liljeholmen, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Customer Success, sjukvård, kundstock, befintliga kunder, e-hälsa, koordinering, KAM, key account manager, customer success manager, kundnöjdhet, befintliga kunder, befintlig kund, kund, kunder, AM, projektkoordinator, projektledare, kundansvarig, Stockholm, heltid, sjukvårdsbranschen, företagshälsa, Saas
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!