Customer Success Manager till Lime

Customer Success Manager till Lime

Har du entreprenörsanda och lätt att ta initiativ? Vill du arbeta i en säljande roll med fokus på CRM-system och mjukvaru-investering? Hos Lime erbjuds du möjligheten att arbeta i en roll där du tillsammans med en driven säljorganisation utvecklar och bidrar till en mer lönsam verksamhet hos dina kunder.

Om företagetLime är ledande i Sverige på CRM-marknaden och även stora i Norden och erbjuder en rad lösningar till sina kunder med målet att göra sina kunder till kundmagneter. De utvecklar, säljer och implementerar digitala produkter för CRM-system med fokus på hantering och utveckling av kundrelationer. Lime utsågs år 2016 av Karriärföretagen som en av Sveriges 100 bästa arbetsgivare.

Lime har inom Sverige flertalet kontor belägna i Stockholm, Göteborg och Lund. På kontoret i Stockholm är de ca 50 stycken varav 14 stycken i säljteamet.

ArbetsuppgifterI rollen som Customer Success Manager ansvarar du för hela säljprocessen mot befintlig kund , du har ett helhetsgrepp om kundresan och driver affärer framåt. Du arbetar för att utveckla dina befintliga kunder genom regelbundna avstämningar både per telefon och fysiska möten. Utefter behovsanalys kommer du med konkreta tips för ett ökat användande och hur kunden kan effektivisera samt göra sin verksamhet mer lönsam av mjukvaran. Därtill håller du webinarium och onlineutbildningar som är riktade till dina kunder och användarna.

Rollen som Customer Success Manager innebär en kombination av processutveckling och komplex försäljning tillsammans med ett härligt team som präglas av entreprenörsanda och initiativtagande. Du erbjuds en introduktion där du lär dig om produkterna och säljtekniken hos Lime för att få bästa förutsättningar i rollen.

Formella krav
  • Avslutad akademiskutbildning inom exempelvis ekonomi, industriell ekonomi, ingenjör.
  • Tidigare erfarenhet av B2B-försäljning, starkt meriterande med erfarenhet av mjukvaru- eller licensförsäljning
  • Tekniskt intresse
  • B-körkort
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
För att trivas i rollen som Customer Success Manager tror vi att du är målmedveten och har ett intresse av att göra affärer. Här erbjuds du att arbeta på ett tillväxtbolag där entreprenörsanda, initiativ och glädje är viktiga delar. Vidare drivs du av en föränderlig miljö där du tar eget ansvar för ditt arbete och prioritering. Som person är du även organiserad och strukturerad samt trivs du med att arbeta tätt tillsammans med kollegor. Du har en anpassningsbar kommunikativ förmåga som kommer till användning vid relationsskapande och byggandet av förtroende hos dina kunder.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, Kungsbroplan
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag löpande (43 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.