Customer Success Manager till Connectel

Customer Success Manager till Connectel

Har du tidigare erfarenhet av att arbeta som Customer Success Manager? Har du ett stort tekniskt intresse? Connectel söker nu en relationsskapande och serviceinriktad Customer Success Manager som vill vara med på deras resa att ge sina kunder service i världsklass.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Connectel.

Om företagetConnectel grundades år 2008 i Uppsala och har idag två kontor, ett i Stockholm och ett i Uppsala. Connectel bygger och levererar mjukvara för kundservice som gör att företag genom Connectels verktyg kan skapa magiska kundupplevelser stärkta av kombinationen människa och dator. Deras kunder är verksamma i 25 länder och är bland annat banker och energibolag. Connectel under 2020 ökat sin försäljning med 40 procent. Connectel vet att deras kunder är framgången och genom dem kan de utvecklas och ta sig an nya utmaningar.

ArbetsuppgifterSom Customer Success Manager har du ansvaret för att stärka och utveckla relationer i kombinationen med att ge bästa tänkbara service. Du kommer i rollen att ha ansvar för Onboarding av nya användare och utbilda dem för att komma igång med mjukvaran. Vidare ansvarar du för att hantera inkommande frågor från kunder och användare via mail, telefon och Chat. Vidare arbetar du med att kartlägga kundresan, uppdatera deras Help Center, produktguider och FAQ samt genomför utvecklingsmöten. Därtill ansvarar du för att komma på nya sätt att förenkla och förbättra kundupplevelsen. I rollen samarbetar du nära samarbete med sälj och marknad och produktteamet.

Initialt erbjuds du en gedigen introduktion för att skapa förståelse för företagets arbetssätt och system. Tjänsten är placerad antingen på Connectels Stockholmskontor eller på deras kontor i Uppsala.

Formella krav
  • 2-4 års Customer Success Manager, inom SaaS är meriterande
  • Eftergymnasial utbildning är meriterande, exempelvis systemvetare eller ingenjör
  • Tekniskt förståelse för mjukvara
  • Branscherfarenhet är meriterande
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift
Vi söker dig som brinner för service och som alltid strävar efter att ge service i världsklass. Du är duktig på att lyssna och förstå kundernas behov och trivs i en roll där din kreativa sida får komma fram för att skapa, behålla och utveckla starka kundrelationer. Vidare besitter du en god samarbetsförmåga och en social säkerhet då rollen innebär kontaktytor, såväl internt och externt. Slutligen är du analytisk och har lätt för att snabbt finna alternativa lösningar på ett problem/utmaningar.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm eller Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Customer Success Manager, kundservice, Saas, mjukvara, kundrelationer
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!