Customer Service / Orderhandläggare / Kundsupport till Klüber Lubrication

Customer Service / Orderhandläggare / Kundsupport till Klüber Lubrication

Är du en självgående och driven person som brinner för att leverera god service? Just nu har du chansen till en bred och utvecklande roll på ett internationellt teknikföretag.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Klüber Lubrication AB.

Om företagetVilka är Klüber Lubrication Nordic A/S?
Klüber Lubrication är en av världens ledande tillverkare av specialsmörjmedel, och erbjuder avancerade tribologiska lösningar till nästan alla branscher och marknader över hela världen. De flesta produkter är utvecklade och tillverkade enligt specifika kundkrav. Klüber Lubrication har under mer än 80 år levererat smörjmedel av hög kvalitet, konsultationer och omfattande tjänster. Utöver Sverige har Klüber Lubrication även kontor belägna i Danmark, Norge och Finland. Mer information finns på www.klueber.se.

Vad erbjuder Klüber Lubrication?
Klüber Lübrication är en attraktiv arbetsgivare för dig som trivs i en teamorienterad och innovativ arbetsmiljö. Här får du möjlighet till initiativtagande och ansvar samt erbjuds goda utvecklingsmöjligheter. Med individuella utvecklingsprogram investerar Klüber Lubrication i sina medarbetares professionella och personliga utveckling.
Företaget är en del av Freudenbergkoncernen, ett globalt företag med 50 000 anställda i cirka 60 länder, som utvecklar avancerad teknik och produkter, lösningar och tjänster för mer än 30 marknadssegment. Freudenbergkoncernen kännetecknas av öppenhet och lika möjligheter varpå ansökningar från alla människor oavsett ålder, kön, bakgrund eller funktionssätt välkomnas.
I rollen som Customer Service är du en del av ett nordiskt team på 5 personer och tillsammans ansvarar ni för att erbjuda företagets nordiska kunder service och support.

ArbetsuppgifterI rollen som Customer Service kommer du att arbeta i en varierad och bred roll där du utgör en viktig länk mellan företagets representanter på fältet, kunderna och moderföretaget. Du ansvarar för att tillhandahålla service främst för företagets svenska kunder avseende teknisk rådgivning, kundsupport och orderadministration, men behöver kunna hjälpa till i alla våra nordiska länder. Det är därför meriterande med kunskaper i annat nordiskt språk. En stor del av rollen innefattar att assistera kunder vid orderläggning och ta emot produktfrågor. Företaget erbjuder en bred variation av produkter och du får en grundlig introduktionsutbildning för att på bästa sätt kunna erbjuda kunderna utmärkt service. Vidare kommer du även att assistera företagets fältsäljare administrativt i företagets CRM-system, skapa offerter och arbeta med leveransbevakning. I din roll hanterar du även kampanjer och prisavtal.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Detta kan du:
  • 1-2 års erfarenhet av en liknande roll inom kundservice eller orderadministration, meriterande med erfarenhet av tekniska produkter
  • Flytande engelska, såväl i tal som skrift
  • Goda kunskaper i Excel
  • God systemvana, meriterande med kunskaper i SAP
  • Tekniskt intresse är meriterande
Detta är du:
Vi söker dig som har en väl utvecklad social kompetens och erfarenhet av att hantera flera kontaktytor både internt och externt via mejl och telefon. Som person drivs du av att vara behjälplig och ge kundservice samt har en god fallenhet för att etablera hållbara relationer. Vi ser också att du som söker trivs i en miljö där du får arbeta självständigt med ett stort engagemang som syns i din förmåga att ta ansvar för och driva ditt eget arbete framåt. Vidare är du anpassningsbar, noggrann och har skicklighet i att hantera flera parallella arbetsuppgifter samtidigt.

Övrig information
Start: 1 oktober (Tillsvidareanställning med prövotid på 6 månader)
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Customer Service, kundsupport, orderhandläggare, kundtjänst,
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!