Customer Service Agent / Kundtjänst / Teknisk Support till CTEK

Customer Service Agent / Kundtjänst / Teknisk Support till CTEK

Har du tidigare erfarenhet av kundsupport och är redo för ett nästa steg i karriären? Trivs du i kontakt med kunder, tycker om tekniska frågor och ser personlig och professionell utveckling som en drivkraft? Hos CTEK får du chansen att vara med på en spännande utvecklingsresa där du får möjlighet att vara med i utformningen av ny tjänst!

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att CTEK har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och CTEK en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetCTEK E-Mobility är en del av CTEK Group som idag är global marknadsledare inom batterihanteringslösningar och det finns en enkel förklaring till detta: kvalitet är kärnan i allt de gör.

CTEK E-Mobility, med start 2009, är Skandinaviens största producent och utvecklare av laddstationer för elbilsladdning. De utvecklar både hård- och mjukvara i Sverige med mission att utveckla och tillhandahålla den säkraste elbilsladdningen på marknaden utifrån standardiserade lösningar. Deras laddstationer för elbilar och plugin-hybrider kännetecknas av; Säkerhet, driftsäkerhet och ett enkelt användargränssnitt.

De bygger modernt designade laddstationer med den senaste teknologin och all säkerhet inbyggt i enheterna. Kunderna kommer från olika branscher/nischer såsom kommuner, energibolag, bostadsrättsföreningar, fastighetsägare, företag, parkeringsbolag och privatpersoner.

CTEK växer så det knakar och söker nu en person som vill vara med på en fantastisk tillväxtresa!

ArbetsuppgifterI rollen som Customer Service Agent på CTEK har du en central och viktig roll i deras fortsatta utvecklingsresa. Du kommer tillhöra divisionen Energy & Facilities som innefattar produkter och lösningar för Electrical Vehicle Supply Equipment (EVSE). Du hanterar därmed inkommande ärenden via telefon och mail från både privat- och företagskunder, bl.a. energibolag, fastighetsägare och slutanvändare. Din främsta arbetsuppgift är att hitta rätt lösning till kunden vid tekniska frågor och andra serviceärenden där du bemöter och supporterar. Du ansvarar även för orderhantering och kontakt med lager där du hanterar ärenden gällande reservdelar, beställningar och returer.

Du ingår i ett globalt team om sju medarbetare, varav tre sitter i Sverige, där ni tillsammans arbetar för att skapa nöjda kunder i varje ärende.

Givet att tjänsten, i vissa delar är nyinrättad får du chansen att vara med och påverka rutiner och arbetsinnehållet.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning
  • Tidigare erfarenhet av kundsupport, administration och order.
  • Erfarenhet där du i närtid har arbetat med telefon och mail som arbetsredskap
  • Mycket god datorvana, van att arbeta i CRM system
  • Tekniskt intresse
  • Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
Du är en flexibel och anpassningsbar person som gillar att utmanas. Du tycker om att skapa nya rutiner och arbetssätt och drivs av att hitta på goda lösningar. Då CTEKs kundtjänst har en oöverträffad hög servicestandard med fokus på kvalitet i varje kundmöte tror vi att du som söker rollen trivs i dialog med kund och motiveras av att leverera förstklassig service. Du strävar alltid efter att hjälpa dina kunder på ett lösningsorienterat sätt och kan lösa frågor utan givna svar. Du är positiv, utåtriktad och tycker om att ta egna initiativ i kunddialogen. Struktur och ordning är något som faller dig naturligt, likväl är du kvalitetsmedveten i samtal med privat- och företagskunder. Vidare bidrar du med idéer och nya perspektiv och har ett intresse för att lära dig nya saker och testa nya tillvägagångssätt. Slutligen ser vi att du är kommunikativ och en teamspelare som tillsammans med dina kollegor tar ansvar för CTEKs varumärke.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Norrköping eller Vikmanshyttan eller valfri placering hemifrån mellan orterna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Teknisk support, teknik, IT, tech, supportmedarbetare, Customer Service Agent, kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, handläggare, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid, Stockholm, Vikmanshytta, Norrköping, omgående, CTEK
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!