Controller till SKL International

Controller till SKL International

Vi söker dig som vill vara med och utveckla SKL International och jobba nära dina kollegor. SKL International arbetar globalt med att stärka demokrati och god samhällsstyrning på lokal nivå.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos SKL International.

Om företagetSKL International är en del av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR). På uppdrag av framför allt Sida, arbetar de globalt med att stärka demokrati och god samhällsstyrning på lokal nivå. På huvudkontoret i Stockholm är de ca 30 personer och ungefär dubbelt så många kontrakterade på heltid i våra projekt utomlands. Då deras nuvarande controller går vidare till nya utmaningar förstärker de nu deras Ekonomiavdelning med en controller.

SKL International erbjuder dig ett jobb där du växer och utvecklas i takt med dera dynamiska och omväxlande uppdrag. Eftersom de är en liten organisation kommer du ha nära till utbyte och dialog med engagerade chefer och kollegor. De har en öppen kultur med god arbetsmiljö, både vad gäller hur vi samarbetar och hur vi arbetar i dera nya aktivitetsbaserade lokaler på Södermalm i Stockholm. Med denna rekrytering vill de lyfta dera ekonomiarbete till nästa nivå.

SKL International är en värdebaserad organisation som genomsyras av den grundläggande principen om människor lika värde och respekt för varandra. De värderar kunskap, är nyfikna och vill ta del av andras perspektiv och erfarenheter för att utveckla deras verksamhet. De har mod att stå för de lösningar som de tror ger hållbara resultat. De ifrågasätter status quo och vågar ta oss an utmanande uppdrag i komplexa miljöer.

ArbetsuppgifterI rollen som controller arbetar du i projektteam tillsammans med SKL Internationa's drivna projektledare och ekonomer. Du rapporterar till deras ekonomichef. Som controller ansvarar du för den övergripande ekonomiska projektuppföljning inklusive sammanställning av budget- och prognosunderlag samt avvikelseanalys. Du stöder deras projektledare i den ekonomiska rapporteringen till finansiärer samt fungerar som stöd till deras projektekonomer vid bokföring och ekonomisk kontroll. I tjänsten ingår även att granska konsultavtal och övriga avtal samt att etablera ekonomirutiner vid exempelvis etablering i nya samarbetsländer. Vidare håller du i kontakten med deras revisorer vid projektgranskningar och jobbar kontinuerligt med att utveckla rutiner i syfte att säkerställa en god intern kontroll samt att uppfylla deras egen såväl som deras finansiärers krav på rapportering.

På organisationsnivå bidrar du till genomförandet av uppdrag inom ramen för verksamhetsplan och internt utvecklingsarbete samt leder och/eller bidrar med budget och ekonomiutvecklingen av nya projektförslag och anbud. Deras goda samarbete inom ekonomiavdelningen präglas av prestigelöshet och mycket fokus de kommande åren kommer ligga på utveckling. Vi hoppas att du vill vara med och bidra till deras utvecklingsarbete.

Formella krav
  • Ekonomisk examen från högskola eller universitet
  • Tidigare erfarenhet av rollen som controller eller liknande
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal och i skrift, meriterande om du behärskar andra språk
  • Mycket goda kunskaper i Excel
  • Erfarenhet av att arbeta i Hogia är meriterande
  • Erfarenhet av konsultbranschen samt projektredovisning- och uppföljning är meriterande
Som person är du självgående och handlingskraftig med god förmåga att prioritera och se väsentligheter. Då de är en liten arbetsplats är din samarbetsförmåga av största vikt, du har lätt för att skapa goda relationer och fungerar väl i teamarbete. Du är van att arbeta självständigt. Det är också viktigt att du som controller är utvecklingsinriktad, driven, kommunikativ, lösningsorienterad och effektiv.

Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningtid
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Bank, Finans & Försäkring
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!