CRM-specialist till Lensway

CRM-specialist till Lensway

Är du i början av din karriär och motiveras av att se försäljningen öka med hjälp av dina prestationer? Vill du dessutom jobba på ett innovativt företag som räknas som en av Nordens mest etablerade e-handlare? Hos Lensway Group erbjuds du en roll där du får vara med att påverka företagets CRM-utveckling och kundernas digitala konsumentupplevelse.

Om företagetLensWay Group består av tre e-handels butiker - LensWay.com, Lenson.com och Yourlenses.com och ägs av Essilor, världens ledande optikföretag. De brinner för att förbättra människors syn och liv genom att erbjuda prisvärda linser och glasögon på ett enkelt sätt vilket har gjort dem till Nordens största optikbutik på nätet. LensWay Group är i stark tillväxt och drar nu igång flera spännande projekt som kommer att förändra optikmarknaden och hur man köper glasögon på nätet.

I rollen som CRM-specialist ingår du i ett team om fem personer som utvecklar kommunikationen till befintliga kunder med ambitionen att ge rätt kommunikation till rätt kund vid rätt tillfälle. CRM-teamet är idag LensWays viktigaste kanal och bidrar till den största andelen av företagets försäljning. För dig som är analytisk, initiativtagande och handlingskraftig finns stora möjligheter att vara med och påverka CRM utvecklingen.

ArbetsuppgifterI rollen som CRM-specialist utvecklar och optimerar du företagets CRM. Du arbetar analytiskt med att följa upp och utvärdera kampanjer. Att analysera, utvärdera, testa, komma med idéer och förslag är en del av vardagen i tjänsten. Som CRM-specialist ansvarar du tillsammans med teamet för att utveckla, beställa och exekvera kommunikation. I teamet delar man ansvaret för det operativa arbetet men möjligheten finns att arbeta mer strategiskt med egna initiativ och projekt.

Formella krav
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Erfarenhet av att arbeta med CRM (e-postmarknadsföring, SMS och ADR)
  • Kunskaper i kampanjhanteringssystem
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska såväl som engelska
  • Eftergymnasial utbildning inom relevant område är meriterande
Som person har du en analytisk förmåga som gör att du kan utvärdera ditt arbete och se var fokus bör ligga. Du är nyfiken och tar initiativ till förbättring och utveckling. Tjänsten innebär kommunikation med många olika personer vilket du känner dig bekväm med. Du är bra på att driva ditt arbete självständigt framåt. Vidare fokuserar du på kvalitet och är noggrann i ditt arbete.

Övrig information
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Kista
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: CRM, kommunikation, e-handel, online, marknadsföring, e-post, kampanj, PR, marknad, Apsis, utskick, marketing, email, google analytics, webbdesign, copy, SMS, ADR, e-postmaknadsföring
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.