Butikskoordinator & Kundtjänstmedarbetare till Footways linsbutik - Netlens

Butikskoordinator & Kundtjänstmedarbetare till Footways linsbutik - Netlens

Är du en positiv, lösningsorienterad och strukturerad person som har erfarenhet av kontaktlinser? Drivs du av att ge toppklassig service och vara spindeln i nätet? Footway söker nu deras nästa medarbetare som delvis kommer att jobba som butikskoordinator och delvis kundtjänst. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Footway har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt.

Om företaget

Footway grundades 2010 och driver specialiserade webbutiker som gör det möjligt för kunder och tillverkare att träffas. Kundteamet är Footways hjärta. Med deras tillväxttakt ställs Footway ständigt inför nya utmaningar och tvingas tänka bortom ett traditionellt sätt att arbeta med kundsupport. Footway har med denna fantastiska tillväxt i ryggen förvärvat både Sportamore, Solestory och Caliroots m.fl. De befinner sig i ett otroligt spännande skede just nu med en nylanserad plattform och 10 specialiserade onlinebutiker som under året ska bli fler. Här jobbar ett charmigt och varmt team om ca 14 personer. De är stolta över deras olikheter, men också över gemenskapen i kärleken för språk, nya kulturer, teamkänsla och kundnöjdhet.


Netlens är en del av Footway Group AB och levererar kontaktlinser. De har några av marknadens bästa priser när det gäller kontaktlinser och de är måna om att det ska vara tryggt och säkert att handla hos dem, samtidigt som de aldrig ska tumma på kvaliteten. Netlens är noga med hantering, lagerhållning och paketering av linserna och har sedan starten 2005 haft mer än 300 000 kunder.

Arbetsuppgifter

Som butikskoordinator har du en varierande roll där du arbetar med service mot kunder på flera av Footways marknader samt sköter administration för Netlens, som är en del av Footway. I kundtjänstrollen svarar du på frågor från kunder via mejl och telefon och är behjälplig samt ansvarar för hela kundupplevelsen. Du driver själv ditt arbete framåt, ansvarar för flera marknader och stöttar dina kollegor på andra avdelningar. Teamet jobbar tätt tillsammans och ansvarar gemensamt för att upptäcka och lösa eventuella problem.
Utöver det kommer du att vara med och stötta med administrativa uppgifter hos Netlens. I rollen kommer du att vara en länk mellan externa och interna kontakter, där dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att lägga upp produkter, kontakta leverantörer samt följa upp och registrera ordrar och leveranser. Du säkerställer kvalitet i alla led och fungerar som en viktig länk mellan medarbetare, kunder och affärssystemet. Därtill arbetar du löpande med förbättringsarbete och uppmuntras bidra med idéer om utveckling av arbetsuppgifter och arbetssätt.
* Kundtjänst
* Orderhantering
* Administration

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

* Minst 2 års erfarenhet av kundservice
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
* Erfarenhet av kontaktlinser, meriterande om du arbetat med linser sedan tidigare
* God teknisk vana

Då Footway växer och månar om den kultur som etableras internt så kommer de att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och inställning. För att trivas i rollen är du genuint engagerad i att ge den bästa servicen till såväl kunder som dina kollegor. Vidare är du prestigelös, tycker om att utvecklas och vill bidra till att företaget som du arbetar på växer. Footway präglas av en kultur av självledarskap där du ansvarar för din egen utveckling tillsammans med dina medarbetare. Här skapas kontinuerligt lärande och initiativtagande, därför är det även viktigt för dig. Då inget ärende är det andra likt, trivs du med att lösa olika typer av problem som uppstår i det dagliga arbetet samt ser möjligheter framför problem. Du drivs av eget ansvar och beslutsfattande samt att arbeta utanför ramarna på ett flexibelt vis.

Övrig information

Start: Omgående
Plats: Kista, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord:

Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid
Hemsida http://www.bravura.se
Sista ansökningsdag 27 jan 2023 (59 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.