Assisterande kundsamordnare / koordinator till Dagab Inköp & Logistik

Assisterande kundsamordnare / koordinator till Dagab Inköp & Logistik

Trivs du i en koordinerande roll där du får göra skillnad från dag ett? Är du i början av din karriär inom logistik och vill utvecklas mer? Här erbjuds du en ansvarstagande roll där du får arbeta nära de största kunderna hos Dagab Inköp och Logistik.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på heltid som varar under 7 månader då du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Dagab. Det finns möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Om företagetDagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor, såväl som för e-handeln där bl.a. Mat.se ingår. Dagab Inköp & Logistik är en del av Axfood AB som är noterat på Nasdaq Stockholm AB:s Large Cap-lista. Hos Axfood ger drivkraft växtkraft - och inom koncernen utvecklas man tillsammans.

Som medarbetare på Dagab blir du del av en företagskultur som kännetecknas av stort engagemang och god kamratskap. Är du redo att ta plats inom Axfood där kunden alltid står i centrum?

ArbetsuppgifterSom assisterande kundsamordnare kommer du att tillhöra avdelningen som ansvarar för de externa butiker som Axfood samarbetar med. Syftet med rollen är att tillsammans med kundsamordnarna se till att allting fungerar i praktiken för alla butiker, varje dag. Du arbetar tillsammans med och stöttar kundsamordnarna i frågor kring bland annat sortiment, pris och kampanj. Detta för att se till att kundernas dagliga drift i slutändan är välfungerande. En del av dina arbetsuppgifter består även av framtagande av rapporter, prognostisering kring försäljningen, prisrevideringar och registrering av kampanjer. I rollen har du primärt interna kontaktytor med försäljningsavdelningen, sortiment & inköp samt kategoricheferna.

Formella krav
  • Eftergymnasial utbildning, gärna inom logistik
  • Arbetslivserfarenhet som inköpsassistent, Supply Planner eller försäljning inom retail där du skapat dig en god förståelse för varuförsörjning
  • Goda kunskaper i Excel
  • Du uttrycker dig väl i tal och skrift i såväl svenska som engelska
  • Meriterande med kunskaper i SAP och om du suttit i butikssupport
Här trivs du som vågar ta för dig, tar initiativ och har förmågan att leda dig själv i det dagliga arbetet. Vi tror att du får energi av att arbeta i högt tempo och kan lösa frågor utan givna svar. Vidare tror vi att du är kommunikativ och har förmågan att bygga goda och långsiktiga relationer. Slutligen har du en analytisk förmåga samt arbetar strukturerat och lösningsorienterat för att nå goda resultat.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Torsplan
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: administration, koordination, koordinator, administratör, sälj, säljassistent, assistent, försäljning, axfood, fmcg, livsmedel, service, Stockholm, support, admin, SAP, axfood, omgående, dagab
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.