Assistent / inköpsassistent / koordinator till Dagab Inköp & Logistik

Assistent / inköpsassistent / koordinator till Dagab Inköp & Logistik

Har du erfarenhet av service och vill arbeta lösningsorienterat? Vi söker dig som trivs i en ansvarstagande och administrativ roll och vill utvecklas hos Dagab Inköp & Logistik.

Om företagetDagab Inköp & Logistik AB är en gemensam organisation för inköp, lager och transport till Willys, Hemköp och Axfoods övriga butikskedjor. På Dagab bidrar till att öka butikernas försäljning och lönsamhet genom effektiva, miljövänliga och kundanpassade logistiklösningar. Deras uppdrag är att se till att butiken får rätt varor, på rätt sätt och i rätt tid.

Du kommer tillhöra affärsområdet Egna Märkesvaror vilket innebär att du arbetar med den egna varumärkesportföljen och samarbetar tätt ihop med andra funktioner för råvaruanalys, kvalitetssäkring, logistik och förpackningsdesign inom affärsområdet eller i övriga delar av Dagab Inköp & Logitik. Som medarbetare på Dagab blir du del av en företagskultur som kännetecknas av stort engagemang och god kamratskap. Är du redo att ta plats inom Axfood där kunden alltid står i centrum?

ArbetsuppgifterI rollen som EMV-koordinator får du möjligheten att arbeta i en bred och varierad roll. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att stötta inköpare i det dagliga arbetet och assistera inköparen vid upphandling, framtagande av nya produkter, förhandling och uppföljning. Du kommer att koordinera samarbetet med andra interna funktioner, sköta kommunikationen med leverantörer och ansvara för artikel - och leverantörsadministration. Du utgör en viktig del i kedjan för att utveckla Egna Märkesvaror och för rätt person finns det goda möjligheter att utvecklas hos Dagab.

Formella krav
  • Avslutad eftergymnasial utbildning, meriterande om det är inom ekonomi, logistik eller inköp
  • Erfarenhet av service eller administration. Meriterande med erfarenhet från dagligvaru- eller detaljhandeln
  • God system- och datorvana. Meriterande om du arbetat i Excel och SAP
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
För att trivas i rollen tror vi att du gillar att driva ditt eget arbete framåt och har förmågan att arbeta lösningsfokuserat. Då du har många kontaktytor i det dagliga arbetet så tror vi att du trivs i samarbete med andra och har en god kommunikativ förmåga. Vidare förstår du vikten av detaljer i ditt arbete samtidigt som du har en bra helhetssyn.

Övrig information
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar till juni 2020. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos Dagab Inköp & Logistik. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Torsplan, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Inköpsassistent, inköp, dagligvaruhandeln, assistent, logistik, ekonomi, retail, koordinator, stockholm, support, SAP, excel, axfood, dagab, administration, support, administration, stockholm
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, Assistent, Koordinator, Transport & Logistik, Inköp
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.