Administrativt ansvarig till Officersförbundet

Administrativt ansvarig till Officersförbundet

Har du erfarenhet av att arbeta med kvalificerade administrativa arbetsuppgifter? Vill du arbeta i en roll med mycket ansvar och där du får vara med och påverka organisationens utveckling?

Om företagetOfficersförbundet är ett fack- och yrkesförbund för soldater, sjömän och yrkesofficerare som har anställning i Försvarsmakten, samt för de som studerar till yrkesofficer. Förbundet har cirka 13 500 aktiva medlemmar och arbetar för att den militära personalen i Försvarsmakten ska få så bra anställningsvillkor som möjligt. Förbundet driver även medlemmars intressefrågor genom att delta i de beslutsprocesser som påverkar Försvarsmaktens militära personals arbetssituation och villkor.
Du kommer att arbeta på deras kontor beläget på Östermalm.

ArbetsuppgifterSom administrativt ansvarig arbetar du både strategisk och operativ. Du ansvarar för att planera, budgetera, genomföra och utvärdera förbundets IT-miljö, ekonomi och CRM system. Redovisning, lön och IT-drift är outsourcat. Vidare har du ansvar i vissa HR relaterade frågor, internkontroller och riskanalyser samt förbundets handlingar och arkiv. Därtill agerar du som administrativt stöd för förbundsstyrelsen och kansliets medarbetare. I ditt team har du två administrativa medarbetare där ditt ansvar är att samordna deras kompetens för att på bästa sätt nå de uppsatta målen. Rapportering sker direkt till förbundsdirektören.

Formella krav
  • Gymnasieutbildning, gärna med ekonomiinriktning
  • Flera års arbetslivserfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter
  • Erfarenhet av ekonomiarbete
  • God kännedom och förståelse för IT
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska samt har goda kunskaper i engelska
  • Meriterande är om du har erfarenhet av att arbeta i ett förbund
För att lyckas i rollen som administrativt ansvarig ser vi att du är ansvarstagande, strukturerad och har förmågan att arbeta såväl proaktivt som självständigt. Du är en initiativtagande person som drivs av att hitta möjligheter till förbättring och utveckling. Vidare är du en noggrann och analytisk person som har ett sinne för detaljer. På en arbetsplats värderar du lojalitet, integritet och samarbete.
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet i urvalsprocessen.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: admin, administration, administrativ ansvarig, ekonomi, CRM, IT, HR, förbund, officersförbundet, utvärderingar, heltid, tillsvidare, Stockholm
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal, Offentlig Förvaltning
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag löpande (40 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.