Administratör till DHL

Administratör till DHL

Vill du jobba med administration och lära dig mer om reklamationer? Vill du dessutom bli en del av ett internationellt företag där stor vikt läggs på personlig utveckling? Då kan denna tjänst på DHL vara något för dig.

Om företagetDHL är marknadsledande inom logistikbranschen och är "logistikbolaget för hela världen". DHL erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt, väg- och tågtransport, kontraktslogistik samt internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av mer än 220 länder och territorier och med 510 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. Allt för att på bästa sätt kunna tillgodose kundens behov av tjänster som täcker hela varuflödeskedjan. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige. Deras kunder är viktiga för dem och varje kontakttillfälle som en kund har med DHL ska vara kopplad till en positiv känsla.

Claims Operations är den funktion som tar hand om DHL:s reklamationer gällande skador, förluster och dröjsmål.

ArbetsuppgifterHär ges du möjligheten att växa och utvecklas tillsammans med teamet om ca 30 kollegor i samma roll. Du hanterar inkommande ärenden för reklamationer vid skada, förlust eller dröjsmål av gods och försändelser. Den stösta delen av kommunikationen med kunder sker via mejl, varför det är viktigt att du är stark i din skriftliga kommunikation. Du driver självständigt de ärenden du tar dig an, men har specialister i teamet att konsultera vid behov.

Formella krav
  • Erfarenhet av administrativt arbete
  • Flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift
  • God dator- och systemvana
  • Meriterande med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
För att passa in i denna roll och teamet hos DHL är du en engagerad och nyfiken person som alltid vill utvecklas. Du vågar fråga och är alltid lika mån om dina resultat och är noggrann med kvaliteten på ditt arbete. Det är även viktigt att du känner stort ägandeskap och ansvar för ditt arbete och dina kundärenden. Därtill har du god kommunikativ förmåga i tal och skrift.

Övrig information
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i minst 6 månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos DHL. Det finns goda möjligheter till förlängning av konsultuppdraget, förutsatt att alla parter är nöjda.

Start: önskvärt är 1 december
Plats: Stockholm, Västberga
Lön: enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Administratör, administration, skadereglerare, reklamationer, handläggare, logistik, ärendehantering
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll HR & Personal, Service & Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.