Administratör / Junior Hybris Operator inom E-commerce till Cheil Nordic

Administratör / Junior Hybris Operator inom E-commerce till Cheil Nordic

Vill du jobba inom ett globalt företag med en kreativ och teknisk miljö? I rollen som Hybris Operator jobbar du administrativt och metodiskt med operativt ansvar över Samsungs online-butiker.

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Cheil Nordic.

Om företagetNordic är en del av Cheil-nätverket, en av världens ledande reklambyrånätverk. Cheil består globalt av 6000 optimistiska, öppensinnade och begåvade personer på 48 kontor och i sju dotterbolag i 41 länder världen över. Cheil öppnade i Stockholm 2013 och bearbetar idag alla nordiska marknader. Cheil Nordic jobbar brett inom begreppet kundupplevelse, från interiör design och detaljhandelsmiljö till digitala plattformstjänster, e-handelsstrategi och digital media. De hjälper därigenom sina kunder att skapa varumärkespräglad kommunikation med content och storytelling som stödjs av en användarupplevelse i världsklass. Cheils primära kund är Samsung Electronics.

På det Stockholmsbaserade kontoret sitter cirka 40 personer varav 1/3 utgörs av det digitala teamet. Ditt närmaste team består av ytterligare en person i en likadan roll, en e-handelschef och en content manager.

ArbetsuppgifterI rollen som Hybris Operator tillhör du Cheils digitala team med fokus att utveckla försäljningen online. Tillsammans med dina kollegor har du det operativa ansvaret över Samsungs online-butiker. Du arbetar främst med all administration kopplad till registrering av produkter samt publicering av innehåll och kampanjer med fokus på stängda kanaler som förmånsprogram och dylikt. I rollen ingår också att stötta publicering av innehåll på de offentliga kanalerna vid behov. Du jobbar i ärendehanteringssystemet JIRA och e-handelsplattformen SAP Hybris. Du lägger själv, tillsammans med din närmsta kollega, upp strukturen för din dag utifrån inkommande ärenden och stämmer vid behov av med kund löpande. Du ser till att allt ser bra ut vid publicering och ansvarar för att all data är korrekt utifrån det underlag du fått och har jobbat utifrån.

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
  • Eftergymnasial utbildning eller likvärdig arbetslivserfarenhet
  • 1 till 3 års erfarenhet från en liknande roll inom administration / E-Commerce
  • Grundläggande kunskaper inom Microsoft Excel
  • Goda systemkunskaper, gärna inom SAP Hybris eller liknande
  • Meriterande: grundläggande kunskaper inom HTML, CSS samt erfarenhet från e-handel
För att trivas i rollen är du serviceinriktad och tycker om att möta kunder, samarbetspartners och kollegor. Då rollen innebär både intern och extern kontakt är du social och har god kommunikativ förmåga, både i tal och skrift. Vidare är du som person målinriktad och motiveras av att prestera högt. Rollen som administratör / Hybris Operator är metodiskt lagd vilket innebär att du behöver gilla administration och tydliga rutiner för att lyckas i rollen. Vidare förväntas du utföra ett noggrant arbete som genomsyras av kvalitet.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Kista
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: konsult, ecommerce, administratör, samordnare, hybris operator, samsung, stockholm, kista, cheil nordic, SAP hybris, nyexad, junior, Heltid
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (58 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!