Administratör / Backoffice /Administration till Sorma

Administratör / Backoffice /Administration till Sorma

Drivs du av att arbeta med administration? Är du tillgänglig omgående och vill arbeta 50%? Vi söker dig som vill arbeta i en administrativ roll och är trygg med att driva ditt eget arbete framåt.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag på deltid som varar i cirka 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos Sorma.

Om företagetSorma Sverige AB startades år 2007 och är en familjekoncern där personligt engagemang har stor betydelse. Sedan sin start 2007 har företaget utvecklats till en ledande leverantör av städmaskiner med starka varumärken. Huvudkontoret är beläget i Solna och sedan några år tillbaka har de även lokalkontor i två ytterligare städer, Norrköping och Norberg. Sorma har ett stort fokus på hållbarhet och erbjuder ett brett sortiment av städmaskiner och marknadsledande miljötekniker. I deras erbjudande gentemot kund ingår allt från installation och utbildning till service och reservdelar.

ArbetsuppgifterSom administratör har du en koordinerande roll där du ansvarar för uppgifter av olika komplexitet och omfattning. Din arbetsdag är varierande då du arbetar med de administrativa uppgifter som är mest prioriterade för stunden. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat i att hantera leverantörsreskontra och fakturering samt följa upp och registrera orders och leveranser. Du säkerställer kvalitet i alla led och fungerar som en viktig länk mellan medarbetare, kunder och affärssystemet. Därtill har du hand om kundtjänst där du svara på frågor i inkommande samtal från kunder samt har hand om godsmottagning vid de tillfällen som produkter levereras. Utöver det tillkommer administrativa uppgifter exempelvis hantering av post. Tjänstens omfattning är 50% där du själv får bestämma vilka tider du vill jobba mellan måndag och fredag mellan klockan 08:00-16.30.

Formella krav
  • Avslutad gymnasieutbildning
  • Arbetslivserfarenhet av administrativt arbete
  • Goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
  • Goda kunskaper i svenska och engelska, tal och skrift
  • Meriterande om du tidigare har arbetat i affärssystemet Pyramid
För att passa i rollen som administratör tar du ett stort ägandeskap för dina arbetsuppgifter och motiveras av att driva ditt arbeta framåt. Du är hjälpsam och du ställer alltid upp för att stötta andra och för att bidra till organisationens framgång. Vidare är det viktigt att du är noggrann och arbetar på ett strukturerat sätt för att hela tiden föra ditt arbete framåt. Som person gillar du att samarbeta, är öppen och social samt är serviceinriktad.

Övrig information
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Solna
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Administratör, administration, service, kontorsadministration, kontorsarbete, kontor, koordinator, order, orderhantering, ordermottagning, backoffice, heltid, Stockholm, fakturering
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Administration, HR & Personal
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!