Account Manager / säljare till Leaders Alliance

Account Manager / säljare till Leaders Alliance

Har du något års erfarenhet av försäljning, triggas av försäljning och söker utveckling inom ett expansivt scale-up bolag? Leaders Alliance stöttar över 100 bolag i näringslivets toppskikt genom att göra Skandinaviens chefer än bättre i sina roller!

Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Leaders Alliance.

Om företagetLeaders Alliance är ett ungt chefs- och kompetensnätverk som växer väldigt snabbt, där aktivt erfarenhetsutbyte, nya perspektiv och ett innovativt mind-set är i fokus. Leaders Alliance skapades för att ge ledare en plattform och ett sammanhang från vilket de kan växa, utmana sig själva och skapa riktig förändring i deras vardag.

De är cirka fem år in på sin resa och växer snabbt. I dagsläget har de över 300 medlemmar och cirka 75 % av Sveriges 100 största bolag representerade i nätverket. Företaget är placerat på Norra Bantorget, och de söker en person som delar deras vision, tycker om att bygga relationer och att göra business.

ArbetsuppgifterLeaders Alliance letar efter dig som drivs av resultat, tycker om att träffa människor och är trygg med att möta högt uppsatta beslutsfattare inom näringslivet.

I rollen som säljare hos Leaders Alliance gör du ditt första år affärer genom att kontakta ledare och chefer via telefon eller i fysiska möten där du säljer medlemskap till chefsnätverket, och bygger genom detta upp din kundportfölj. Som säljare ansvarar du för att prospektera, bearbeta potentiella medlemmar och vid sålt medlemskap sätta ihop en grupp av ledare, baserat på deras kompetens, erfarenhet, strategiska höjd samt branschtillhörighet.

Formella krav
  • Minst 3 års erfarenhet av försäljning
  • Ansvarat för hela försäljningen från prospektering till avslut, samt nykundsbearbetning
  • Flytande i svenska och engelska, tal och skrift
  • Meriterande med erfarenhet av att arbeta i ett CRM-system
För att lyckas i rollen tar du stort ansvar för ditt arbete och trivs i en roll där du självständigt lägger upp ditt arbete och dag. Då du arbetar mot tydligt uppsatta mål ser vi att du är målfokuserad och hungrig samt motiveras av att vinna. Du är socialt säker och kan anpassa dig till olika typer av personer samtidigt som du är kommunikativ då rollen innebär många externa kontakter och sociala sammanhang. Då du får möjlighet att påverka företagets utveckling och framtid ser vi att du är initiativtagande och tycker om att framföra dina tankar och idéer för andra.

Övrig information
Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Stockholm, centralt
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Account Manager, säljare, sälj, B2B, företagsförsäljning, försäljning, ledare, utveckling, business, b2b, heltid, Stockholm, nykundsbearbetning, Leaders Alliance
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!