2nd line-support / IT-support till Carnegie Investment Bank

2nd line-support / IT-support till Carnegie Investment Bank

Är du erfaren inom teknisk support och har tidigare erfarenhet av att arbeta på 2ndline-nivå? Har du dessutom ett intresse för IT-telefonilösningar och vill lära dig mer inom det området? Vi söker dig som trivs med många kontaktytor och vill utvecklas i din yrkesroll på ett marknadsledande bolag.

Om tjänstenDet här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Carnegie har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Carnegie en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företagetIdéer, kunskap och kapital!

Carnegie sammanför investerare, entreprenörer, företag, institutioner och privatpersoner för att tillsammans skapa innovativa produkter, nya arbetstillfällen, privata förmögenheter och ett samhälle i utveckling.
I över 200 år ha Carnegie haft en central position inom nordiskt näringsliv. Under 1800-tala som handelshus. Sedan ett sekel tillbaka som finansiell rådgivare. Idag är Carnegie nordens ledande investment- och privatbank. En mötesplats för idéer, kunskap och kapital, för investerare och investeringsmöjligheter.

Carnegie är marknadsledare inom Investment Banking, Securities och Private Banking i Norden. Med omkring 600 erfarna och engagerade medarbetare vägleder Carnegie sina kunder till bättre affärer.

ArbetsuppgifterI rollen som 2nd line-tekniker arbetar du med problemlösning och teknik av varierande komplexitet. Du arbetar primärt med att supportera och underhålla Carnegies interna IT-utrustning. Det kan exempelvis vara både hård och mjukvara, datorer, mobiltelefoner, plattor, användarkonton och hantering i Windowsmiljöer. I rollen har du daglig kontakt med både Carnegies interna medarbetare samt externa leverantörer i frågor kopplat till IT-utrustning.

Vidare arbetar du även med Carnegies telefonisystem; Mitel, IPC och Nice, samt att du förvaltar företagets videokonferenssystem. Du kommer att både få inskolning och utbildning inom detta och får möjlighet att fördjupa dina kunskaper inom nämnda teknikerna.

Du tillhör teamet Technical Services och arbetar tillsammans med fem andra kollegor.

Formella krav
  • Erfarenhet av att ha arbetat som It-support/It-tekniker på 2nd-line nivå
  • Goda kunskaper i Windows 10 och viss kännedom kring nätverkshantering
  • Goda kunskaper kring felsökning och installation
  • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
  • Meriterande är om du har kunskaper inom telefonisystem; Mitel, IPC och Nice, konferenssystem
För att trivas i rollen ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan lösa och förklarar problem både för dina interna medarbetare men även externa parter. Din styrka är att lösa problem och oavsett komplexitet på dessa så behåller du ett lugn under processens gång. Vidare säkerställer du att god service levereras där du också visar på en mycket god kommunikativ förmåga. Slutligen är du en driven person som strävar efter att utvecklas både i din person och i din profession på Carnegie dagligen.

Övrig information
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: 2nd-line, 2nd, secondline, second line, support, It-support, teknisk support, Windows 10, Mitel, IPC, Nice, ärendehantering, Carnegie, support, ärenden, IT, teknik, It-tekniker, Stockholm, bank, finans, mjukvara, hårdvara, svensk, , mejl, användarkonto, mobiltelefoni, skrivare, dator, konfiguration, mejl, användarkonto, windowsmiljö
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag Löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.