1st line support / 2nd line / Service desk agent till Tieto

1st line support / 2nd line / Service desk agent till Tieto

I rollen som Service Desk Agent till Tieto erbjuds du möjlighet att utvecklas långsiktigt inom IT och teknik. Här kommer du in hos en av nordens största IT-leverantörer och får hantera användarrelaterade supportfrågor i en 1st / 2nd line support. Har du samtidigt en god känsla för service och problemlösning samt ett brinnande intresse för området har du kommit till rätt arbetsplats där du kan utvecklas långsiktigt.

Om företagetTieto är ett ledande företag inom digital transformation som levererar helhetslösningar inom IT till företag inom näringslivet och offentlig sektor. De har idag en framträdande roll i det digitala ekosystemet och använder sin mjukvara och deras tjänster för att skapa verktyg och lösningar som förenklar vardagen för miljontals människor. De hjälper företag att förnya sin affär genom att fånga möjligheterna med modernisering, digitalisering och innovation och som skapar nya möjligheter baserat på öppenhet, innovationssamarbeten och ekosystem. Tieto arbetar med konsultverksamhet och utveckling samt har drygt 14 000 anställda. Företagets kunder återfinns främst inom bank- och finanssektorn, telekommunikation, hälso- och sjukvård, skola och skogsindustri. Företaget finns fysiskt i 25 länder och är aktiva i cirka 30 länder.

Tieto söker nu IT-talanger för att bygga ut en dedikerad servicedesk mot ett utrullningsprojekt som för tillfället görs hos Stockholm Stad. Här kommer du in på den redan etablerade servicedesken som idag består av cirka 20 personer som arbetar mot stora företag i Sverige. Denna ska nu byggas ut till cirka 40-50 personer.

ArbetsuppgifterSom Service Desk Agent blir du en del av ett nystartat utbyggnadsteam på Tietos servicedesk där det idag sitter cirka 20 personer. Här arbetar du dedikerat mot användarfrågor som kommer in via samtal och mejl kopplat till ett utrullningsprojekt som görs vid sidan om för Stockholm stad. Genom felsökning och felavhjälpning supporterar du de ärenden som kommer in tillsammans med dina kompetenta kollegor kopplat till IT och teknik-relaterade frågor. De användarfrågor som kommer in behandlar felanmälningar, beställningar, lösenord och dagligt arbete med applikationer såsom Windows, AD, Office 365, och annan mjukvara. Här ges du även möjlighet att ta mer komplexa ärenden som kommer in som är mer kopplat till en 2nd line nivå. Växelvis sitter du två dagar i veckan ute i Stockholms stads lokaler för närmare felavhjälpning. Du jobbar uteslutande i ett ärendehanteringssystem som är en variant av ServiceNow.

Hos Tieto erbjuds du möjlighet att ta stort eget ansvar och utvecklas i den takt du är intresserad av. Företaget har en utstakad karriärplan för dig som söker där du får utrymme att lära dig mer inom IT/teknik genom att rikta in dig mot en mer specialiserad eskalerande roll inom 2nd line/3rd line mot nätverk eller brett inom IT som administratör. Att få in foten på ett stort bolag som Tieto öppnar upp möjligheter för att skaffa sig en lång karriär inom ett växande bolag på framkant där du initialt börjar med traditionella servicedesk-ärenden.

Formella krav
  • Avslutad gymnasial utbildning, med fördel inom IT/teknik
  • 1-3 års erfarenhet av att arbeta i servicedesk eller onsite
  • Goda kunskaper inom AD, Office 365 och Windows 7-10
  • Svenska och engelska i tal och skrift
  • Kompetens inom ITIL, SLA och nätverk ses som meriterande
I denna process lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och ditt tekniska intresse. Då arbetsuppgifterna är varierande är det viktigt att du är flexibel i din roll och kan arbeta i olika eskalerande nivåer. Du tar egna initiativ och är nyfiken på att lära dig mer inom området. Du är även en person som drivs av att jobba teambaserat och att samarbeta tillsammans för att lösa användarnas ärenden. För att du ska trivas i rollen är du serviceinriktad och motiveras av att ge service i första klass samtidigt som du kan arbeta via egen motor och har ett pådrivande arbetssätt. Du trivs i att lösa problem och försöka komma till en lösning.

Övrig information
* Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Tieto har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Tieto en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Övrigt: Utdrag ur belastningsregistret kommer att behöva göras. Vi vill att du gör en sådan beställning i samband med din ansökan via länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: 2nd line, Office 365, outlook, windows 7-10, AD, junior helpdesk, helpdesk, service desk, service desk agent, 1st line, first line support, support, supporttekniker, teknisk support, servicedesk, telefon, mejl, service, heltid, mjukvara, hårdvara, ITIL, Tieto, Windows, SLA, Stockholm
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag löpande (60 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.