Teknisk systemspecialist CRM

Teknisk systemspecialist CRM

Vill du vara en del i Bravidas pågående digitaliseringsresa i ett stabilt börsnoterat bolag med en stark tillväxt? Vi söker nu en Teknisk systemspecialist CRM som kommer att ha en betydande roll i vår CRM implementation.

Bravida erbjuder tekniska helhetslösningar genom fastighetens hela liv - från rådgivning och projektering till installation och service. Vi är en heltäckande teknikpartner med verksamhet inom ett flertal teknikområden: el, värme och sanitet, ventilation, säkerhet, sprinkler, kyla, kraft och teknisk fastighetsdrift. Vi har lokal närvaro över hela Norden och möter våra kunder på plats för ett långsiktigt ansvar för vårt arbete. Vi gör det möjligt för kunderna att utveckla fastigheternas fulla potential. Det gör vi med hjälp av tusentals fantastiska medarbetare som installerar och underhåller allt som bara ska fungera.

Vår affärsmodell bygger på att vi arbetar som ett företag med samma kultur, arbetssätt och strategier på alla avdelningar. Tillsammans skapar vi marknadens bästa erbjudande. www.bravida.se

Om tjänsten
I rollen som Teknisk systemspecialist får du möjlighet att vara med i implementeringen av vårt koncerngemensamma CRM system i våra samtliga länder (Sverige, Norge, Danmark och Finland). Du kommer att vara delaktig i arbetet med att sätta upp och definiera strukturen för administration, för teknisk utveckling, underhåll, test och support av systemet. Detta innefattar såväl strukturer kring behörigheter men även struktur rörande support på systemet med tillhörande rutiner för att säkra god datakvalité. Vidare kommer du att
  • Arbeta med konfigurering och utveckling i plattform och integrationer, i samarbete med vår implementationspartner.
  • Förstå infrastruktur och konfig för att stödja tänkt versionshantering, deploy pipeline och gradvis att automatisera denna till önskvärd nivå (Azure Devops).
  • Kunna agera lösningsarkitekt och kunna ta fram lösningsförslag såväl som att bedöma förvaltningsbarheten av andras lösningsförslag.
  • Ansvara för integrationerna till systemet
  • Sätta dig in i och förstå sammanhanget bakom hur systemet är byggt (ha en förståelse för vad som driver utformningen av lösningen).
  • Delta i 2nd och 3rd line support, både med felsökning och avhjälpning av fel.
  • Arbeta med teknisk applicering av plattform och byggda integrationer, i nära samarbete med vald implementationspartner.
  • Konfigurera, utveckla eller kravdetaljera Power BI dashboards som del av CRM-lösningen.
  • Sätta upp deploy pipeline för versionshantering mellan miljöer, därtill hörande automatiseringar i Azure Devops
I rollen säkerställer du att processer och rättigheter hålls och efterlevs i samtliga bolag samt diskuterar utvecklingsbehov och förbättringar. Du samarbetar med de andra systemområdena /arkitekturforum och är delaktig i framtagandet av systemets tekniska roadmap och i tekniska frågeställningar, exempelvis rörande integrationer och övergripande arkitektur. Du ansvarar även för att dokumentation uppdateras löpande och säkerställer kontinuerligt underhåll av systemet.

I rollen kommer du att ha ett stort internt och externt nätverk för att ständigt fånga upp behov och förändringar i systemet för att löpande kunna ge förslag på förbättringar. För dig är det naturligt att vara ajour i MS Dynamics egna utvecklingar/releaser för att kunna analysera nyheter och hur de kan nyttjas inom koncernen på bästa sätt. Du blir en del av teamet Digital Development och rapporterar till Head of Production Systems.

Din kompetens och erfarenhet
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom Data/systemvetenskap eller motsvarande samt god förståelse för CRM mjukvara och arkitektur. Du har en god teknisk förståelse, är van att ge support, felsöka och hitta förbättringar samt vidareutveckla i systemet. Vidare är du van att arbeta nära såväl verksamheten som tex systemägare och externa leverantörer för att lyckas fånga upp problem och möjligheter rörande systemet för att ständigt förbättra. Det är viktigt att din kunskap kopplat till utveckling inom MS Dynamics eller liknande CRM verktyg. Du uttrycker dig väl i något av svenska/norska/danska samt engelska i både tal och skrift.

Rollen är varierande och i kombination med Bravidas starka tillväxt bidrar den till spännande utvecklingsmöjligheter inom både affärsprocesser och system för den som har ett långsiktigt intresse.

Personliga egenskaper
Våra medarbetare är vår viktigaste resurs. Med gemensamma värderingar, arbetssätt och verktyg skapar vi tillsammans en hållbar och lönsam för oss själva och för våra kunder. För att utvecklas i din roll är du en person som har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, som är orädd för förändring, som ser möjligheter och som har en god förmåga att ta egna initiativ. Du är en analytisk, strukturerad, driven, prestigelös och positiv lagspelare som trivs med att arbeta självständigt i en roll med många kontaktytor för att få bästa resultat.

Bravida erbjuder
Bravida erbjuder en dynamisk miljö där du kommer in i en mycket spännande fas när nya systemstöd och arbetssätt ska utarbetas och implementeras. På Bravida arbetar vi som ett team, vi har kul tillsammans och vi tycker att det är viktigt att hjälpas åt och att stämningen är öppen och vänlig. Detta innebär att vi har stort fokus på dig som medarbetare. Vi är fast övertygade om att din trivsel, hälsa och säkerhet är viktiga faktorer för hur det går för oss som bolag.

Bravida är en stor arbetsgivare vilket gör att vi kan erbjuda dig mycket som arbetsgivare. Du har stor möjlighet att påverka din arbetssituation och i vilken riktning din framtid ska ta.

I den här rekryteringen samarbetar vi med p4it Search and Recruitment. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jen Scheffel, 0733 118 798, jen.scheffel@p4it.se alternativt Louise Furugård, 0733 118 726, louise.furugard@p4it.se

Maila din ansökan till info@p4it.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 11 dec 2022 (13 dagar kvar)