Styrelse- och ledningskoordinator till Brandskyddsföreningen

Styrelse- och ledningskoordinator till Brandskyddsföreningen

Tycker du det vore spännande att samordna styrelse- och ledningsarbete i en samhällsnyttig organisation som växer? Då kan jobbet som styrelse- och ledningskoordinator på Brandskyddsföreningen vara något för dig.

Som styrelse- och ledningskoordinator på Brandskyddsföreningen får du ansvar för att effektivt planera och samordna styrelse- och ledningsmöten. Vidare också möten för produktionsledningen och operativ styrning. Du blir en viktig del i att utveckla effektiva processer, arbetssätt och IT verktyg. Vi ser att du har erfarenhet av en liknande samordnande roll med förmågan att kunna lyfta blicken ur ett verksamhetsledande perspektiv. Låter det här som något för dig? Då hoppas vi på din ansökan redan idag!

Omfattning:
Heltid kontorstider med möjlighet till flextid, för start 15 augusti eller enligt överenskommelse för uppdrag i 6 månader (med möjlighet till förlängning/övertag av kund).

Arbetsbeskrivning:

Detta är en ny roll med stora möjligheter att påverka och forma rollen framåt tillsammans med ledningsgruppen där du kommer att ha en given plats. I rollen som styrelse- och ledningskoordinator kommer du svara för den koncernövergripande årsplaneringen av styrelsemöten, ledningsmöten, medarbetardagar och månadsmöten. Du kommer även stå för att koordinera dessa utifrån tid och plan för de frågor ledningen är ansvarig för. Exempel på dina arbetsuppgifter;
  • Utveckla och upprätthålla effektiva arbetssätt ur såväl administrativt som IT-relaterat perspektiv för styrelser, ledning och produktionsledning.
  • Agera administrativt stöd åt generalsekreterare och VD och hålla tätt samarbete med HR-, kommunikation- och ekonomifunktionen.
  • Utforma mötesstruktur med beslutsunderlag samt se till att tillhörande material är på plats inför och efter möten.
  • Protokollföra lednings- och produktionsledningsmöten.
  • Bidra i arbetet med att nå ut med kommunikation från ledningsgruppen till olika delar av organisationen.
Kvalifikationer:

Här behöver du;
  • Flerårig erfarenhet från liknande roll.
  • Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet samt med fördel i Sharepoint.
  • God svenska och engelska i såväl tal som skrift med vana att föra dig med akademiska termer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. I din roll behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och en förståelse för betydelsen av administrationen kring styrelse- och ledningsarbete. Du har också ett intresse för att skapa liksom har god vana av effektivt IT-stöd. Vidare tror vi att du har hög integritet, ansvars- och servicekänsla. Skulle du dessutom beskriva dig som en fena på att prioritera, kommer gärna med förbättringsförslag och har en förmåga arbeta självständigt? Då kommer du, som givetvis är relationsbyggande, att bli högt uppskattad på din nya arbetsplats.

Har du en akademisk examen ser vi det som mycket meriterande.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Brandskyddsföreningen:

Brandskyddsföreningen är en allmännyttig ideell förening som arbetar för ett brandsäkrare Sverige. Brandskyddsföreningen är ett ledande kunskapscentrum som ökar framtidens brandsäkerhet och minskar samhällets skadekostnader. Brandskyddsföreningen driver också affärsverksamhet inom utbildning, förlag, restvärderäddning, brand- och säkerhetscertifiering och brandforskning.

Brandskyddsföreningen erbjuder:
  • Arbete i en dynamisk organisation med en tydlig vision
  • En inkluderande atmosfär
  • Marknadsmässiga villkor
Om Randstad:

Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag:
2018-06-30, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information:
Marica Blomqvist | marica.blomqvist@randstad.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Rekrytering hanteras av Randstad
Sista ansökningsdag 30 juni (7 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Randstad är världens näst största HR-service företag och arbetar med bemanning och rekrytering. Vi är nu representerade i 46 länder, med över en halv miljon medarbetare på uppdrag hos våra kunder varje dag.