Kundserviceagent till Blocket

Kundserviceagent till Blocket

Alla känner till Blocket och miljontals kunder använder våra tjänster varje vecka. För många är Blocket det bästa som finns! Kul slösurf, grymma klipp och så räddar man ju miljön lite varje gång man handlar begagnat istället för nytt. När tjänsten som kunden tycker så mycket om av någon anledning inte fungerar vill vi självfallet vara där och lösa det.

Kan du tänka dig hur många sköna fall och typer du stöter på varje dag om du är den del av Blockets kundservice?

Som kundserviceagent på Blocket kommer du jobba i ett team som brinner för att ge våra kunder den hjälp de behöver för att få ut det mesta av våra tjänster. På ett enkelt och effektivt sätt kommer du arbeta för att ge Blockets radannonskunder förstklassig kundservice via mejl och telefon, där du hjälper till med alla former av problem som kan uppstå. Du kommer också att vara med och utveckla sajten genom att vara kundernas ambassadör i utvecklingsarbetet av sajten. Vi sitter i Schibsted-huset mitt i centrala Stockholm och jobbar måndag till fredag kontorstider och rullande kvällspass.

Dina ansvarsområden

Med hög servicekänsla svara på inkommande e-mail och telefonsamtal för att lösa kundens problem på bästa sätt samt säkerställa att kunden får all information den behöver. Hjälpa till med teknisk felsökning om kunden behöver det, samt bidra till att förbättra kundservice på ett engagerat sätt genom att komma med förslag och idéer. Vidare är det viktigt att identifiera och rapportera buggar till våra utvecklare samt identifiera bedrägliga beteenden och skydda våra användare.

Din profil
  • Tidigare erfarenhet av kundsupport är ett krav. Erfarenhet av support via telefon och via chat är meriterande.
  • Du är van att kommunicera med kunder både verbalt och i skrift
  • Du är en snäll person som bryr dig om andra
  • Du har ett starkt fokus på kundbehov och på kundtillfredsställelse, och du har lätt för att lära dig nya saker.
  • Du tar också lärdom av tidigare erfarenheter för att kunna bli bättre på det du gör.
  • Du anpassar snabbt ditt arbetssätt efter nya instruktioner och arbetar effektivt för att uppnå dina och teamets mål. Tempot i teamet varierar beroende på aktivitetsnivåerna på sajten, därför behöver du vara duktig på att leverera hög kvalité under press såväl som under lugnare perioder.
  • Du talar och skriver svenska obehindrat och uttrycker dig mycket väl i skrift, samt har goda kunskaper i engelska.
  • Tidigare erfarenheter av merförsäljning är meriterande.


Vi gillar olikheter
- kollegor med olika bakgrund och perspektiv berikar arbetsplatsen och Blocket som marknadsplats.

På Blocket gör vi skillnad tillsammans och skapar en hållbar framtid!

Låter det som det skulle passa dig?

Vi kommer att träffa kandidater löpande och rollen kan komma att tillsättas före sista ansökningsdagen, så hör av dig så snart som möjligt! Har du frågor om rollen eller Blocket, tveka inte att höra av dig till emma.roselius@blocket.se
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Kundservice
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 31 mars (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Från lokal prylmarknad i Skåne 1996 har Blocket-konceptet exporterats till mer än 40 andra länder - idag är Blocket, som ägs av mediekoncernen Schibsted, Sveriges största marknadsplats på nätet. Här finns dagligen cirka 600 000 saker, fordon, jobb och bostäder som annonseras ut och upptäcks av 5 miljoner besökare varje vecka. Värdet av alla annonser 2018 var 714 miljarder kronor vilket motsvarar cirka 15 procent av Sveriges BNP. Tack vare begagnathandeln på Blocket kan 0,8 miljoner ton växthusgaser undvikas varje år. Det motsvarar som om Stockholm stads vägar stod tomma i cirka ett år. Cirka 240 medarbetare jobbar på Blocket vars kontor finns i centrala Stockholm. Tillsammans brinner vi för begagnathandel, miljön och att vidareutveckla Blocket - en av landets största sajter. Vi är stolta miljöhjältar, https://www.blocket.se/inspira... och trivs med varandra, https://www.blocket.career/