Digitalansvarig till Bilprovningen i Stockholm

Digitalansvarig till Bilprovningen i Stockholm

Vill du ansvara för utvecklingen av Bilprovningens digitala tjänster i kundresan?

Som digitalansvarig på Bilprovningens huvudkontor i Stockholm får du driva tjänsteutvecklingen av det digitala kundmötet. Det här är ett prioriterat område för företaget och du kommer i tätt samarbete med marknadsförare driva funktionalitetsutveckling för att förbättra kundupplevelsen i bokningsflödet samt automatisera marknadsaktiviteter till såväl nya som lojala kunder.

Vi erbjuder dig
  • Att bidra till Bilprovningens digitalisering och framtid
  • Ansvaret för att vidareutveckla bilprovningen.se och Bilprovningens lojalitetsplattform till en ny nivå genom tjänsteutveckling i den digitala kundresan
  • En familjär och välkomnande kultur där samarbete och gemenskap är en viktig del av framgångarna
  • Att vara en del av ett företag med högt kundförtroende och stor kundnöjdhet
Det här gör du hos oss

Som digitalansvarig har du en nyckelroll och ett stort inflytande i den digitala kundresan. Fokus ligger på att styra om kommunikationen från pappersutskick till digitala utskick och att utveckla bilprovningen.se samt vår lojalitetsplattform. Du är produktägare och kravställare gentemot externa leverantörer och IT-avdelning. Du ansvarar även för:
  • Internrapportering, resultatanalys och att driva utvecklingsplanen via fastslagna KPI:er
  • Rekrytering av nya kunder till lojalitetsprogrammet
  • Att utveckla kanalstrategin för Bilprovningens externa digitala kanaler
  • Att publicera innehåll på bilprovningen.se
  • Arbete med SEO, SEM, Google Adwords i samarbete med extern partner
  • Arbete i Google Analytics för analys av webbplatser, sökbeteenden och konvertering
Ditt team och arbetsplats

Du tillhör ett marknadsteam om sju personer och jobbar nära vår IT-avdelning samt direkt mot externa leverantörer inom framför allt webbutveckling. I ditt närmaste team jobbar du med ansvarig för kommunikation & PR, kundserviceansvarig, analytiker och marknadsförare. I din vardag har du även kontakt med vår digitalbyrå och vår performance marketing-byrå.

Mer om dig

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av digital tjänsteutveckling i agila processer och föränderlig miljö. Du är van att agera kravställare mot både externa leverantörer och intern IT-avdelning utifrån ett kundperspektiv. Det är positivt med tidigare erfarenhet som produktägare. För att lyckas i den här rollen ser vi att du trivs med en bred roll med många och spridda arbetsuppgifter på både operativ och strategisk nivå. Du är bekant med Google Analytics för analys av webbplatser och sökbeteenden. Det är meriterande om du har erfarenhet av copy, att skriva och publicera egna texter samt om du har vana av att hålla presentationer i ledningssammanhang.

Så här får vi kontakt

I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, UX & Webbdesign, Marknadsföring
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Ada Digital
Sista ansökningsdag 20 aug 2022 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Sedan 1963 jobbar Bilprovningen med trafiksäkerhet - för din och allas trygghet. Vi är idag Sveriges ledande företag inom fordonsbesiktning med ca 100 stationer från Skurup till Gällivare. Vår verksamhet bidrar till färre trafikolyckor och att liv räddas. Genom att upptäcka fel bidrar vi även till att minska trafikens påverkan på miljön. Vårt långsiktiga arbete med hållbarhetsfrågorna har resulterat i många framskjutna placeringar i den årliga mätningen Sustainable Brand Index.