Innesäljare till BiTA Service Managment

Innesäljare till BiTA Service Managment

Kort om tjänsten

BiTA Service Management
Söker en driven innesäljare som ytterligare ska förstärka säljorganisationen i Stockholm. Personen skall med utgångspunkt i BiTA:s affärsidé bearbeta både befintliga och nya kunder med framförallt våra utbildningstjänster.

Om verksamheten

BiTA Service Management är ett kunskapsföretag som har som vision att förenkla förändring. Som kunskapsföretag stödjer vi och tar ansvar för att våra kunder lyckas åstadkomma bestående förändringar. Vi tar oss an våra kunders utmaningar genom att arbeta strukturerat och ändamålsenligt med kompetensutveckling och förändringledning. Vi standardiserar, målgruppsanpassar och utvecklar lösningar som omfattar schemalagda utbildningar, gig, kompetensutvecklingsprogram, interna utbildningar eller det som bäst adresserar kundens behov och situation

Mer om tjänsten

Vi har nu ett stort behov av att växa vår kundbas. Det kan både vara att sälja till nya företag och organisationer men också göra en intensivare bearbetning av befintliga kunder. BiTA genomför löpande marknadsföring, mekanisk bearbetning och aktiviteter på sociala medier, som innebär att du även kommer få reella leads med namngivna företag och personer att kontakta. BiTA har olika Lead Management system för detta.
Försäljningsarbetet på BiTA präglas av självständighet och du förväntas ta ett stort ansvar för de affärsmöjligheter du driver. Du kommer dock att få hjälp och stöd i olika former så att du kan vara så effektiv som möjligt i ditt arbete.
Exempel på uppgifter för rollen är:
  • att utifrån beslutade målgrupper proaktivt bearbeta dessa för att BiTA ska få nya kunder och kursdeltagare
  • att följa upp tidigare kursdeltagare för att sälja fortsättningsutbildningar
  • att i försäljningssyfte ansvara för att följa upp genomförda marknadsaktiviteter
  • att delta i försäljningsarbetet i BiTA:s aktiviteter kopplat till sociala medier
  • att kvalificera affärsmöjligheter och agera därefter
  • att boka möten med beslutsfattare för att diskutera aktuella utmaningar inom kompetensutveckling
Du rapporterar till BiTA:s försäljningschef.

Din profil

Vi söker en person som har erfarenhet av proaktiv försäljning och som är van att ha telefonen som utgångspunkt i säljarbetet. Du är strukturerad, nyfiken på att lära dig nya saker och ha lätt för att samarbeta.

Du trivs med att jobba i team, även om mycket av arbetet är självständigt, och är duktig på att göra dig förstådd i tal och skrift. Du känner starkt ansvar för dina uppgifter och är engagerad i ditt arbete för att leverera överenskomna resultat. Kunden i centrum är för vår kund en viktig framgångsfaktor och för att lyckas krävs det att du är utåtriktad, lyhörd, flexibel och engagerad.

Att jobba hos oss innebär för dig stora personliga utvecklingsmöjligheter baserad på ett flexibelt kompetensutvecklingspaket. Du kommer även erhålla goda möjligheter att påverka din inriktning och dina arbetsuppgifter i ett klimat med engagemang och framåtanda där dina idéer och förslag alltid är välkomna. Dina kollegor är mycket seniora konsulter/utbildare som du har chansen att lära dig mycket av.
Du bör vara en god kommunikatör med goda språkkunskaper - i första hand svenska och engelska.

Ansökan

Urval sker löpande, välkommen med din ansökan snarast möjligt! Vid frågor kontakta gärna Clara Åström på clara.astrom@dreamwork.se.
Mer info
Kontaktperson Clara Åström
Telefon 08-4464711
Område Stockholms stad
Yrkesroll Försäljning, Key Account Manager
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Dreamwork
Sista ansökningsdag 23 dec 2019 (13 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn's Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s "Entrepreneur of the Year". Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.