Ekonomiassistent till Besmarter Ekonomi AB

Ekonomiassistent till Besmarter Ekonomi AB

Är du i början på din karriär, älskar du siffror och trivs med en familjär stämning?

Vill du lära dig arbeta på nya sätt och är inte främmande för att kavla upp ärmarna för att göra kunderna lite extra nöjda?

Då kan tjänsten som ekonomiassistent hos vår kund Besmarter Ekonomi AB vara tjänsten för dig!

Skicka in din ansökan via länken nedan, vi tar inte emot ansökningar via mail.

Urval sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag!

Arbetsuppgifter:

På Besmarter Ekonomi AB är det idag två personer som arbetar heltid med bolagets kunder och tar även hjälp av extern konsult vid hög arbetsbelastning. Nu söker de efter en ekonomiassistent som gillar kombinationen av ekonomi och kundvård.

I rollen som ekonomiassistent på Besmarter Ekonomi AB ansvarar du för:
  • Kontering av leverantörsfakturor
  • Bankbetalningar
  • Avstämningar av olika poster
  • Uppföljning förfallna kundfakturor
  • Övriga ekonomiadministrativa uppgifter
Din profil:

För att lyckas i rollen som redovisningskonsult ser vi att du har:

Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi

Kunskaper i Excel och övriga Officepaketet

Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande är det om du har arbetat i Pyramid affärssystem och Fortnox lön

Det är meriterande om du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Likaså om du har en förståelse för sambandet mellan resultat- och balansräkning, samtidigt som du också har ett intresse för det operativa redovisningsarbetet.

Det absolut viktigaste är dock din personlighet, ditt driv och din vilja. Som person ser vi att du är nyfiken, noggrann, social, serviceminded, ansvarsfull och strukturerad då du kommer att arbeta i en miljö präglad av entreprenörsanda. Du tycker om att arbeta självständigt, i ett högt tempo och har förmåga att få saker gjorda. Du trivs med att vara en del av en mindre grupp och är villig att hjälpa till där det behövs. Du kan med andra ord vara nyutexaminerad om du har rätt profil i övrigt.

Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete.

Vad Be Smarter erbjuder:

De erbjuder en stabil och trygg tillvaro med en stark tro på personlig utveckling och framtid, där kompetenta, passionerade och serviceinriktade medarbetare är framgångsfaktorn för att göra våra kunder nöjda. Du blir del av ett bolag där företagskulturen i skrivande stund tar form.

Övrigt:

Tillträde: Omgående eller enligt överenskommelse

Placering: Centrala Stockholm

Omfattning: Heltid

Arbetstider: måndag - fredag 8-17 med möjlighet till flex.

Du kommer initialt att vara uthyrd som konsult via oss på OnePartnerGroup Stockholm AB i 6 månader. Möjlighet till anställning hos kund efter uthyrningsperioden finns förutsatt att alla parter är nöjda.
Mer info
Område Utland
Yrkesroll Ekonomi
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 20 dec 2019 (10 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern som erbjuder företag hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Vi finns verksamma på ett 50-tal orter i Sverige och har cirka 2500 engagerade medarbetare. Med ett brett kontaktnät och god lokalkännedom kan vi erbjuda ett stort utbud av lediga tjänster, inom flera områden och med olika kompetenskrav. För oss är det viktigt att du ska trivas och känna glädje över att gå till jobbet. Därför kan du lita på att vi gör vårt bästa för att hitta ett jobb som ska passa dig. Oavsett om det gäller en tjänst som anställd hos oss eller rekrytering till någon av våra kunder. www.onepartnergroup.se