Service- och eventansvarig (vikariat)

Service- och eventansvarig (vikariat)

Tycker du om att träffa många olika människor under en dag? Tusentals människor passerar Berghs dörrar varje år, som kursdeltagare, heltidsstudent, företagskund, föreläsare eller handledare. Ännu fler kommer i kontakt med oss via telefon och mejl. Vill du vara med och säkerställa att vår service fungerar bra varje dag? Då har vi ett jobb för dig i vårt serviceteam på Berghs!

I Berghs reception möts besökarna av orden "Everything Communicates". Vi som jobbar här har olika erfarenhet och bakgrund, men alla har några saker gemensamt: vi gillar kommunikation och att se människor utvecklas!

Hur kan en arbetsvecka se ut?

Som en del i vårt serviceteam kan vi garantera dig varierande arbetsuppgifter. Du arbetar både som servicekoordinator i direkt möte med de som rör sig i huset och du planerar och projektleder service/event för att stödja verksamheten på bästa sätt. Konkreta uppgifter kan vara att planera schema, stämma av, följa upp vad som behövs göras under veckan och ha möten med olika team på Berghs. Kommunikation är en viktig del i jobbet, med avstämningar internt och säkerställa att teamet är uppdaterat.

Ditt ansvar:
  • planera för bemanning och schemaläggning
  • uppföljning och kvalitetssäkring av service
  • personalansvar för serviceteamet och ansvar för servicepool
  • övergripande budget- och säljansvar för service och café
  • operativt projektleda interna och externa event kopplat till service
  • projektleda ett antal delprojekt i Berghs flytt till Gasverket januari 2021
  • introduktionsmöte med nyanställda och uppdaterad information på intranätet
  • genomgång kring kris- och brandberedskap med specifikt ansvar inom området
Är det dig vi söker?

Du har ett genuint intresse för service, är snabbtänkt och flexibel. Du har jobbat inom serviceområdet (hotell, co-working, resor, försäljning etc). Du har också god erfarenhet av ledarskap och tar gärna egna initiativ och vågar både tänka och prova nytt. Din dag är kanske redan idag fylld av många externa och interna kontaktytor på en arbetsplats som aldrig står still. Planera och prioritera kommer naturligt för dig, och du ser dig själv som en relationsbyggare.

Formell kompetens
  • flera års erfarenhet inom serviceområdet
  • god erfarenhet av ledarskap och coachande förhållningssätt (personalansvar >2 år)
  • erfarenhet av digitala administrativa system och ekonomisk uppföljning
  • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift (svenska och engelska)
  • erfarenhet av genomförande av stor flytt och/eller etablering av nytt kontor eller co-working space ses som meriterande.
Vi lägger stor vikt vid personlighet och inställning och vi söker en mångfald av olika perspektiv som vi beaktar i vårt urval. Tjänsten är ett vikariat på 100% i 1,5 år med start 20 januari 2020. Utbildning kommer att ske under en vecka i början av januari.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Service & Kundtjänst, Serviceyrken
Typ av anställning Heltid, Projekt- / Visstidsanställd, Vikariat
Sista ansökningsdag 26 nov 2019 (39 dagar kvar)