Accounts Receivable Accountant till Benify

Accounts Receivable Accountant till Benify

Det som började som en idé om att göra HR enkelt är nu ett av de ledande bolagen inom förmåner och ersättning. Med vår smarta förmånsportal har vi fullkomligt revolutionerat HR-branschen! Nu söker vi efter en Accounts Receivable Accountant / Kundreskontra till vårt sammansvetsade AR-team som ansvarar för fakturering av vår tjänst och även våra kunders utlägg. Besitter du ett högt detaljfokus som nästintill irriterar dina vänner, är självgående, positiv och intresserad av att jobba i ett entreprenöriellt bolag där vi har vansinnigt roligt på jobbet?

Läs vidare, för denna tjänst kan vara något för dig!

Om tjänsten

Som Accounts Receivable Accountant blir du en del av Benifys Finance-avdelning där du ingår i ett team om totalt nio personer. Tillsammans med tre kollegor utgör du AR-teamet, som ansvarar för företagets fakturering och därtill relaterade arbetsuppgifter, för såväl våra svenska som utländska bolag. Arbetsuppgifterna inkluderar bland annat:
  • Tjänstefakturering utefter avtal
  • Utläggsfakturering baserade på beställningar i vår förmånsportal
  • Påminnelse- och inkassohantering
  • Återrapportering av kundinbetalningar
  • Periodiseringar och intäktsuppföljningar
  • Avstämning vid bokslut både månads- och årsvis
  • Stöd till andra avdelningar i syfte att skapa så nöjda kunder som möjligt
  • Löpande utveckling och effektivisering av våra rutiner och processer
VEM ÄR DU?

Vi söker dig som har en ”can do”- attityd och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter efter behov. Du är utåtriktad och villig att lära dig, samtidigt som du är självgående och kan arbeta proaktivt. Dina arbetsuppgifter genomför du noggrant, men du är också lyhörd för när du behöver skifta fokus för att lösa en uppgift som är mer brådskande. Eftersom vi är en koncern på ”tillväxtresa”, där vardagen är föränderlig, trivs du i en roll där alla rutiner och processer inte är på plats, där du hela tiden måste vara med och utveckla och effektivisera vårt arbete. Vidare uppskattar du kontakten med kunder såväl som kollegor, eftersom du kommer att ha många kontaktytor av olika slag och i olika syften. Du är en härlig kollega och sprider positiv energi och har en lösningsorienterad attityd oavsett arbetsuppgift.

I övrigt ser vi att du har:
  • Universitets- eller KY utbildning inom ekonomi
  • Några års tidigare erfarenhet från en AR-funktion med större flöden
  • Goda systemkunskaper, framförallt i Excel. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av affärssystemet NAV
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt
Ansökan

Låter detta intressant? I denna rekrytering arbetar vi tillsammans med Valegro. Ansvarig Rekryteringskonsult är Erika Klatzkow, erika.klatzkow@valegro.se, tel. 0704-121950. Vänligen klicka på 'Sök denna tjänst' för att snabbt och enkelt skicka in din ansökan. Vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Valegro är ett nischat konsult och rekryteringsföretag inom ekonomi, finans och chefsrekrytering.

Valegro är ett expertbolag som drivs av engagerade och passionerade medarbetare med mer än 15 års erfarenhet från branschen. Med Valegro tänker vi nytt och modernt med våra kunder och kandidater i fokus. Vi tänker tillgänglighet, professionalism och engagemang i vår vardag. Det som driver oss är glädjen i att kunna lösa våra kunders behov och att hjälpa våra kandidater till rätt arbete.


Ekonomiassistent Redovisning Redovisningsassistent Kundreskontra Reskontra
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Ekonomi, Administration
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Sista ansökningsdag 22 apr (34 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Benify är Europas snabbast växande HR-Tech bolag. Vi erbjuder en unik produkt som gör organisationer till bättre arbetsgivare. Vi hjälper våra kunder över hela världen med den aktuella utmaningen att bli attraktivare arbetsgivare och i dagsläget används vår produkt av drygt 1 400 000 medarbetare på över 1000 bolag.
Idag är vi ca 350 extraordinära kollegor placerade på 9 kontor runt om i Europa.

Vårt främsta fokus nu är fortsatt tillväxt och att bli en global spelare inom området Employer Branding och Compensation & Benefits. Genom att sträva framåt (Think Ahead), jobba hårt (Exceed Expectations) och att samarbeta och värna om varandra (Show Love) tror vi oss kunna uppnå vårt mål- World Domination!