Tjänstebeskrivning & erbjudandeVi söker dig som vill leda vårt team inom operativt inköp och Supply Chain.
Vill du driva ett team med engagemang för affären och har du erfaren som ledare med goda kunskaper inom materialstyrning och Supply Chain Management? Då kan det här vara tjänsten för dig!
Välkommen till oss på Beijer!
Demand planner teamet på Beijer ingår i funktion Supply Chain. Tillsammans med grannfunktionerna Logistiksupport, Logistikutveckling och våra operativa Logistikcenter arbetar dessa funktioner tillsammans för att skapa de bästa logistiklösningarna operativt som strategiskt gentemot våra byggkunder.
Vi är en framåtlutad organisation som tror på att kunna utmana rådande arbetssätt och att vara innovativ är något vi uppmuntrar.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter- Säkerställa tillgänglighet av material på filialer, logistikcenter och centrallager
- Leda och utveckla teamet som idag är nio personer, i både det dagliga och långsiktiga arbetet.
- Hålla möten och avstämningar med både grupp och medarbetare
- Hantera alla personalrelaterade delar såsom lönesamtal, prestations- och utvecklingssamtal, löpande personalärenden mm
- Leda och fördela arbete med ständiga förbättringar såväl inom gruppen som tvärfunktionellt
- Sammanställa och följa upp data och nyckeltal kring tillgänglighet, lagervärde och lageromsättningshastighet inom respektive kategori/leverantörer.
- Delta och vara drivande i tvärfunktionella möten såsom "kategorimöten"
- Vara huvudansvarig för att kontakter med respektive region och vara sammankallande i forum med regioner och filialer samt säkerställa framtagandet av underlag och analyser
Rollen är delvis operativ då du arbetar hands-on tillsammans med gruppen du leder, samtidigt som du får lyfta blicken och arbeta med bredare och längre perspektiv i en strategisk roll i logistiks ledningsgrupp.
PersonprofilSom ledare hos oss på Beijer ser vi att du är en inspiratör som har en förmåga och stort intresse för att stötta, utmana och utveckla andra individer. Det gör du genom att ge kontinuerlig och personlig coaching samt skapar en dynamisk och rolig arbetsmiljö som uppmuntrar till positiv attityd, laganda, kreativitet och ansvarstagande. Du är duktig på att kommunicera visioner och peka ut riktningen framåt och du har förmågan att på ett tydligt och konkret sätt förklara mål och syfte för att sedan stötta dina medarbetare genom sin väg till målet.
Arbetet på avdelningen handlar till stor del om att lösa utmaningar på ett kommunikativt och analytiskt sätt. I vardagen möter teamet på såväl som operativa, taktiska och strategiska frågeställningar och problem, vilket gör att nyfikenhet, proaktivitet och affärssinne behöver gå hand i hand. Du som ledare behöver känna att detta är något du drivs av. Som stöd finns såklart nyckeltal och tydliga mål.
Vi tror att du som söker
- Har jobbat med materialförsörjning inom retail eller liknande med många enheter som styrs centralt.
- Har goda kunskaper inom materialstyrning och Supply Chain Management.
- Har lätt att lära dig nya system och är duktig på att utbilda andra för att underlätta arbetssätt.
- Har akademisk utbildning inom logistik, teknik eller liknande
ÖvrigtStart: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid och tillsvidare
Arbetstid: Kontorstider med flextid
Plats: Kuskvägen 2, 191 62 Sollentuna
PerformIQ - rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till rekryteringskonsult Mattias Söderberg på mattias.soderberg@performiq.se. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!