Teknisk support/Supporttekniker till Bedege

Teknisk support/Supporttekniker till Bedege

Tjänstebeskrivning

Har du några års erfarenhet av IT-support och vill komma till ett bolag i framkant? Brinner du för service och söker nya möjligheter? Då kan vi ha tjänsten för dig! Bedege söker dig som vill arbeta i en teknisk miljö med applikationssupport med IT-lösningar, primärt mot detaljvaruhandeln (Retail).

Som supporttekniker kommer du att arbeta med att ge teknisk support till kunder. Det innebär arbete med felsökning av datorer och periferiutrustning i Windowsmiljö; felsökning samt användarstöd av installationer, uppdateringar, konfigurationer och i applikationer. Du kommer även att felsöka nätverk och kommunikationslösningar. Huvuddelen av arbetet görs via instruktion i telefon och genom fjärruppkoppling. Du kommer även att hantera hårdvara och till exempel byta hårddiskar och skrivare, detta görs främst inne på vårt kontor.

Krav på person

För att passa bra i rollen som supporttekniker hos Bedege har du ett intresse för it/teknik och har tidigare arbetat minst ett år med IT-support. Du kan också passa i rollen om du har en ekonomisk bakgrund och känner till affärssystemen Microsoft Dynamics NAV/AX eftersom våra kunder jobbar i dessa system.

Vidare har du:
  • Goda kunskaper i Windowsmiljö samt nätverk och kommunikationslösningar.
  • Goda kunskaper i tal och skrift, på svenska såväl som på engelska.
Dagligen dyker nya problem upp hos Bedeges kunder så det krävs att du är lösningsorienterad och inte ser oväntade skeden som ett problem, utan snarare som en möjlighet att lära något nytt. Du kommer att ha flera ärenden igång samtidigt så du måste ha en struktur i ditt arbetssätt och vara van att prioritera. Viktigast av allt är att du är serviceinriktad och alltid har kunden i fokus.

Det är meriterande om du har kunskaper inom Active Directory, SQL samt ERP-lösningar.
Vi ser det också som meriterande om du tidigare tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, ange gärna vilken aktivitet du har utövat och på vilket sätt det har format dig som person. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av denna tjänst.

Övrigt

Start: Omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid och tillsvidare
Plats: Ynglingagatan 12, Stockholm

Om PerformIQ

I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Oscar Dahl, rekryteringskonsult, på nummer 073-940 12 70. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga dina dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Sökord: supporttekniker, teknisk support, helpdesk, 1st-line, first-line, 2nd-line, second-line, ekonomisupport, Microsoft, Navision, Dynamics AX, kundtjänst, Active Directory, SQL, ERP
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT, Support
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Performiq
Hemsida http://www.performiq.se
Sista ansökningsdag 20 dec 2019 (36 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Bedege säljer, anpassar och supportar affärssystem, kassalösningar och betalningslösningar. Kunderna består av namnstarka aktörer och supporten bedrivs 365 dagar om året för att på så sätt bibehålla högklassig service och ge kunderna möjlighet att fortsatt driva sin verksamhet och försäljning framåt. Företaget erbjuder således sina kunder ett totalt förvaltningsåtagande.

Bedege har en unik branschkunskap tillsammans med en lång och fin historia, där våra erfarenheter både inom IT och verksamhetsstyrning och främst inom detaljhandeln, har sin början i mitten av åttiotalet. Mycket har hänt på vår resa och vi är mycket stolta över vår bakgrund, men vi vill ändå fokusera på nuet och kanske ännu hellre titta framåt. Det är ju på detta sätt Bedege ska växa; tillsammans med kunderna.