Price & tender specialist till Becton Dickinson

Price & tender specialist till Becton Dickinson

Företaget
BD är ett globalt medicintekniskt företag som arbetar med att förbättra medicinsk upptäckt, diagnostik och leverans av vård genom Advancing the world of health. BD är ett ledande företag som arbetar för att öka säkerheten för patient och vårdpersonal samt utvecka teknik som möjliggör medicinsk forskning och kliniska laboratorier. BD har mer än 40.000 medarbetare över 50 länder som arbetar i nära samarbete med kunder och partner för att bidra till att ökad medvetenhet, sänka sjukvårdskostnader, öka effektiviteten, förbättra säkerhet inom sjukvården och utöka tillgången till sjukvård.
BD har sitt nordiska huvudkontor i Marievik i Stockholm. De sitter i nya och fräscha lokaler med utsikt över vattnet. På kontoret arbetar idag ca 40 anställda fördelade över olika affärsområden. Becton Dickinson AB har dotterbolag i Danmark, Finland och Norge. De har sitt centrallager i Belgien där det mesta av distributionen utgår ifrån. På huvudkontoret i Stockholm finns utöver sälj- och marknadsavdelningen också en gemensam kundservice, IT, HR samt ekonomiavdelning.


Tjänsten
Som Price & tender specialist är dina främsta arbetsuppgifter att projektleda, driva och administrera anbud mot regioner och landsting. I rollen arbetar du med alla BDs affärsområden främst i Sverige men stöttar även upp i övriga Nordiska länder. Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med fyra kollegor på det trevliga huvudkontoret med fantastisk utsikt över vattnet i Marievik. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt.
Hos BD får du möjlighet att arbeta i en dynamisk och spännande arbetskultur med mycket skratt på jobbet. Som anställd får du en rad förmåner som bland annat; privat sjukvårdsförsäkring, rikskuponger, friskvårdsbidrag och möjlighet att spara i BDs aktier.

Arbetsuppgifter
I rollen har du bland annat följande arbetsuppgifter:
  • Projektleda, koordinera och driva anbud i nära samarbeta med sälj- och produktchefer
  • Administrera anbud
  • Analys av priser före och efter anbud
  • Hålla affärssystemen uppdaterade med korrekta priser etc.
  • Kundkontakt via mail
Kvalifikationer
För att passa in i denna roll ser vi gärna att du stämmer in på följande kvalifikationer:
  • Tidigare erfarenhet av upphandling, anbud eller inköp
  • Mycket god erfarenhet av administration
  • Systemvana och lätt för att sätta dig in i nya system
  • Goda Excelkunskaper
  • Mycket goda/Flytande kunskaper i engelska
  • Kunskaper i annat Nordiskt språk är meriterande
  • Erfarenhet av Salesforce och SAP är meriterande
Personligt
För att passa i rollen som Price & tender specialist bör du vara serviceinriktad, orädd och ha ett stort eget driv. Du är strukturerad, organiserad och trivs i en roll där du arbetar både med administration och sociala kontakter. Andra viktiga egenskaper är att du är flexibel, kommunikativ och teamfokuserad.

Arbetstid/Varaktighet
Direktrekrytering till Becton Dickinson via Placera Personal
Start: Enligt överenskommelse
Arbetstider: Mån-Fre kl.8-16:30.
Placering: Marievik

Är du intresserad av tjänsten? Tveka då inte att skicka din ansökan omgående. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Placera Personal som rekryteringspartner
Placera Personal är en av branschens mest erfarna och betrodda rekryterings- och konsultuthyrningsföretag, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster samt har också specialistkompetens inom rekrytering på chefsnivå.

Vi är en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Placera Personals positiva företagskultur bidrar till att medarbetare stannar länge hos oss, vilket är en framgångsfaktor som långsiktig samarbetspartner till våra kunder och en trygghet för dig som kandidat.

Nyckelord: administratör, administration, upphandling, upphandlingsadministration, salesforce, anrop, inköp, SAP
Mer info
Kontaktperson Klara Eidhagen
Telefon 076-536 27 16
Område Stockholms stad
Yrkesroll Marknadsföring, Mediaplanerare & Inköpare
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Placera Personal
Hemsida http://www.placerapersonal.se
Sista ansökningsdag 10 apr (22 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.