Problem Managers, Incident Managers och Change Managers, Se Hit!

Problem Managers, Incident Managers och Change Managers, Se Hit!

För kunds räkning söker vi nu utökning till ett team inom Service Management. I Service management har vi ansvar för Incident, Problem, Change, Reporting management samt ITSM verktyget. Vi söker nu utökning inom Incident-, Problem- och Change Management. Du kommer ingå i team tillsammans med juniora och seniora kollegor i samma roll. Vi ser att du är social, självgående, driven, strukturerad och tydlig. Du har förmågan att uppmuntra människor att arbeta på ett processorienterat, du är också säker på dina färdigheter och din roll att du vid behov kan avvika från processen och tänka nytt.

Specifiera i din ansökan vilken roll det är du söker.

Problem Manager

Som Problem Manager kommer du att vara ansvarig för hela problem processen, granska, kontrollera kvalitet, prioritera, övervaka, lösa samt stänga ärenden. Du kommer vara den primära kontaktpunkten för externa och interna parter när det gäller problemhantering. Som Problem Manager har du en nyckelroll för att säkerställa stabil drift. Målet är att minska mängden återkommande incidenter och säkerställa kvaliteten på de lösningar som används.
  • Erfarenhet inom ITIL i minst fem år, helst certifierad
  • Erfarenhet inom ITSM i minst fem år
  • Förståelse serviceorienterade IT-organisationer
  • God kommunikatör som kan utrycka sig utmärkt i text och tal på både svenska och engelska
Incident Manager

Som Incident Manager kommer du arbeta aktivt med våra processer, utveckla och säkerställa att det efterlevs. Du kommer att ansvara och vara primär eskaleringskontakt för interna gruppering samt för våra kunder. Du kommer vara spindeln i nätet inom leveransen, både internt och externt. Du kommer även vara den som ansvara för majorincidenter, där du driver incidenten från start till mål.
  • Tidigare erfarenheter av likknande uppdrag
  • ITIL V3 alt ITIL V4
  • God kommunikatör som kan utrycka sig utmärkt i text och tal på både svenska och engelsk
Change Manager

Som Change Manager kommer du att vara ansvarig för hela change processen, granska, kontrollera kvalitet, prioritera, övervaka. Ansvara för den gemensamma planen för change och release, koordinera genomförandet av change och release, ansvara för dokumentation, utbilda och leda förändringsarbete. Du kommer vara den primära kontaktpunkten för externa och interna parter när det gäller change management.
  • Erfarenhet inom ITIL i minst fem år, helst certifierad
  • Erfarenhet inom ITSM i minst fem år
  • Förståelse serviceorienterade IT-organisationer
  • God kommunikatör som kan utrycka sig utmärkt i text och tal på både svenska och engelska
Barona

Som konsult på Barona är du anställd av ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Uppdraget påbörjas 2020-08-10 och pågår fram till 2021-02-09 där planen är att man blir heltidsanställd hos kund efter avslutat uppdrag ("try n' hire). Uppdragets omfattning beräknas till 100% av en heltidstjänst.

Vi kan inte ta emot ansökningar på e-mail men tveka inte att höra av dig med frågor till john.granlund@barona.se. Intervjuer hålls löpande och med bakgrund av omgående start kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Data & IT
Typ av anställning Projekt- / Visstidsanställd
Sista ansökningsdag 30 juni 2020 (26 dagar kvar)

Om arbetsgivaren

Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund men levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.