Head of Operations till Zolva

Head of Operations till Zolva

Zolvas ambition är att ligga i framkant inom kredithanteringssektorn. Vi förbättrar ständigt vår analytiska och digitala förmåga för att betjäna våra kunder utifrån deras behov. Vårt mål är att vara en innovatör i en bransch som av många karaktäriseras som stel och konservativ. Vi strävar efter att vara djärva och annorlunda och hitta flexibla lösningar för våra kunder Ambitionen är också att bli en betydande paneuropeisk NPL-plattform och inkassobyrå. Betydelsen av vårt namn är nära kopplat till vårt uppdrag att vara mellanhand mellan gäldenären och indrivaren. "Zolva" betyder "vi är vägvisare" och som vägvisare ger våra tjänster människor en väg ut ur sina skulder. Zolva expanderar löpande och har idag verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Spanien, Portugal och Italien, med 650 anställda totalt.

Är du nästa tillskott till det ambitiösa och framåtsträvande Zolva teamet?

Zolva Group stärker sin position på den svenska marknaden och söker nu en Head of Operations som har förmågan att bygga upp ett support- och affärsorienterat kontaktcenter.

Om tjänsten

Som Head of Operations ansvarar du för att bygga en effektiv och högkvalitativ serviceorganisation för den svenska marknaden. I din roll kommer du att vara ledare och förebild för teamet men är också ett viktigt bollplank för ledningsgruppen. Du är kundens röst med målet att säkerställa att vi erbjuder konkurrenskraftiga, kundanpassade och högkvalitativa tjänster på marknaden. I din roll bidrar du också med innovation när det kommer till nya tjänster för Zolva både lokalt och globalt. Du är stationerad på vårt kontor i Solna men en del resor kan förekomma, främst till vårt huvudkontor i Oslo eller till övriga länders kontor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Ansvara för att leda och utveckla organisationen med handläggare.
  • Dagligen följa upp viktiga KPI:er samt att reagera och agera på avvikelser.
  • Bygga upp en organisation bestående av flera team, vart och ett lett av en teamledare.
  • Attrahera, rekrytera, utbilda och utveckla medarbetare.
  • Ansvara för att löpande förbättra kvalitet och kundupplevelse.
  • Vara en förebild som agerar för att inspirera och motivera.
Om dig

Vi tror att du har en relevant eftergymnasial utbildning och erfarenhet av att leda personal i kontaktcenter, kundtjänst eller liknande. Du är en högpresterande doer med förmåga att prioritera i en dynamisk vardag. Som ledare är du teamorienterad, tydlig och coachande och strävar efter att förenklar och tillhandahålla rätt verktyg för teamen att uppnå gemensamma mål.

Du kommer att ingå i en säljorienterad arbetsmiljö och därmed hantera flera olika kontaktytor både internt och externt varför din relationsskapande och kommunikativa förmåga kommer väl till pass. Du är affärsorienterad, analytisk och har ett strukturerat arbetssätt och det är meriterande om du har erfarenhet av start-ups.

Du behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Vad vi erbjuder

För rätt person är detta en fantastisk möjlighet att få bygga upp en affärsmässig och effektiv serviceorganisation från grunden. Rollen innebär en utmanade och spännande vardag där du får möjlighet att påverka och utveckla bolagets framgång i en framtida bransch. Till din hjälp kommer du att ha ett starkt stöd från den norska koncernmodern.

Vi är nyfikna på att lära känna dig lite mer och höra om hur du ser på en möjlig framtid i ett bolag som Zolva.

Kontakt och ansökan

Eftersom vi arbetar tillsammans med Badenoch + Clark i denna rekryteringsprocess välkomnar vi dig att kontakta Executive Search Consultants Jessica Laos på 073-684 70 06 alt. jessica.laos@badenochandclark.se och Catinka Andersson på 073-684 73 15 alt. catinka.andersson@badenochandclark.se om du har några frågor angående rollen eller processen.

På grund av vår GDPR säkrade process tar vi inte emot ansökningar via e-post.

Badenoch + Clark använder tester och videointervjuer i urvalsprocessen för att få en rättvis och fördomsfri bild av dig som kandidat. Sista ansökningsdag är den 22 juni men urval och process sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång.

Välkommen med din ansökan!
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar, Service & Kundtjänst, Kundtjänst
Typ av anställning Heltid, Tillsvidareanställd
Rekrytering hanteras av Badenoch & Clark AB
Hemsida https://zolva.com/se/
Sista ansökningsdag 22 juli 2022 (27 dagar kvar)