Inköpschef till Avarn Security AB

Inköpschef till Avarn Security AB

Avarn Security AB är, efter sammanslagningen av Nokas och Avarn, en ledande säkerhetskoncern med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Huvudkontoret för koncernen ligger i Oslo, Norge. Vi är en komplett leverantör inom säkerhet och erbjuder tjänster inom Bevakning, installation och service av Säkerhetssystem, Larmcentral och Risk Solutions.

Som Inköpschef på Avarn ansvarar du för ett team på 6 medarbetare inklusive företagets fordon, facility management och förråd. Tempot hos oss är ofta är högt, vilket ställer krav på flexibilitet och förmåga att arbeta under tidspress och snäva leveransramar. Du jobbar nära operativa- såväl som stabschefer och ingår även i en Nordisk Inköpsorganisation med representanter från övriga länder i koncernen. Uppdraget som Inköpschef innebär att du tillsammans med dina kollegor ska driva och utveckla inköps-funktionen avseende främst material i vår bevakningsverksamhet, fastighetsavtal samt även, tillsammans med Fleet Manager, vår stora fordonsflotta. Är du den person vi söker kan vi erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete med stor möjlighet att påverka avdelningens utveckling och framgång. Du rapporterar till vår Finanschef och ingår i ledningsgruppen för Finans.

Anställningsform: Heltid, tillsvidareanställning (6 mån provanställning)

Plats: Huvudkontoret, Västberga

I denna roll krävs det att du har:
  • Erfarenhet av rollen som Inköpschef
  • Arbetat med strategiskt, taktiskt och operativt inköp
  • Erfarenhet av compliance och code och conduct relaterade frågeställningar
  • Arbetat med ekonomiska lösningar och komplexa upphandlingar med flertalet komponenter
  • Goda kunskaper inom MS Office program
  • Vana vid att leda, motivera och engagera medarbetare
Övergripande arbetsuppgifter:
  • Upphandlingar, leverantörsbedömningar, kontraktskrivning och uppföljningar
  • Löpande arbeta med processförbättringar och utveckling av Inköpsfunktionen
  • Leverantörsutveckling och ansvar för att säkerställa inköp till optimal totalkostnad innefattade kvalitet, service, logistik, leveransprecision och minimerad riskexponering.
  • I nära samarbete med våra Operativa- och Stabschefer säkerställer du att våra inköp av tjänster och produkter följer interna riktlinjer och processer och att vi kan upprätthålla våra certifieringar samt möter etiska standarder, relevanta lagar och förordningar.
  • Definiera och distribuera Key Performance Indicators (KPI) för att mäta framstegen och effektiviteten hos våra leverantörer
  • Delaktig i implementeringen av nya system och IT verktyg
Vi söker en person som passar in på nedanstående beskrivning:
  • är prestigelös, analytisk, strukturerad , kommunikativ och lösningsorienterad
  • vill jobba både strategiskt, taktiskt och operativt
  • trivs med att jobba i en miljö där det är högt i tak, högt tempo och en öppen och prestigelös företagskultur
  • är trygg i din roll som ledare och van vid förändringsarbete och organisationsutveckling
Om företaget:

Genom att kombinera våra tjänster levererar Avarn Security en helhetslösning inom säkerhet. Våra 7500 medarbetare bidrar dygnet runt, året runt till ett tryggare samhälle och våra värdeord - ansvar - omtanke - samarbete - ligger till grund för vårt arbete och hjälper oss att nå vår vision, "säkerhet och ansvarstagande i världsklass".

Vår Bevakningsverksamhet är vårt största affärsområde. Väktare, ordningsvakter och skyddsvakter utför ett företagsanpassat service- och säkerhetsarbete. Tillsammans med övriga affärsområden i koncernen tillgodoser vi det kompletta behovet av säkerhet.

Välkommen att söka tjänsetn via vår hemsida. Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2021-08-15.
Glöm inte bifoga CV, personligt brev samt löneanspråk. Tester kan tillämpas i rekryteringsprocessen.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Organisation & ledning, Chefsbefattningar
Typ av anställning Tillsvidareanställd
Hemsida https://www.avarnsecurity.se/
Sista ansökningsdag 15 aug 2021 (17 dagar kvar)