Kundansvarig till Private Banking

Kundansvarig till Private Banking

Vill du bidra till en bättre framtid för miljoner människor och vara med på resan mot framtidens Private Banking? Läs vidare!

Vi gör allt för våra kunder och är stolta över vårt erbjudande och den position som vi har nått på marknaden - något vi aldrig hade klarat utan våra kompetenta medarbetare. Vi fortsätter att satsa framåt och vi förstärker nu vårt team inom Private Banking och söker nu dig som vill bli en del av vårt team!

Om tjänsten
Private Banking är den avdelning som ansvarar för både försäljning och service inom två centrala kundsegment, Private Banking respektive Pro. Private Banking hanterar de kunder som har minst 3 miljoner i sparande, medan Pro är kategorin för våra mer handelsintensiva kunder.

Som kundansvarig hos oss levererar du service av hög kvalitet till befintliga kunder. Samtidigt får du möjligheten att arbeta proaktivt och aktivt med att identifiera och ta in nya kunder. För att få kunderna att öka sitt engagemang hos oss handlar rollen mycket om att bygga relationer och få kunderna att växa i sin relation med oss som företag. Du arbetar primärt mot segmentet Private Banking, men då vi är ett team innebär det också att du får chansen att jobba med våra Pro-kunder.

Vår kultur kännetecknas av samarbete och laganda med fokus på att ha kul på jobbet i en vänskaplig, hjälpsam, snabbrörlig och inspirerande arbetsmiljö. Utöver kollegorna på avdelningen arbetar du som kundansvarig nära många inom organisationen såsom; Kundservice, Mäkleri, Corporate Finance, Backoffice, Kredit och Pension.

Vi vill bygga vår affär på ett personligt och skalbart sätt, och därför ges du i rollen möjligheten att bidra genom exempelvis blogginlägg, rörligt material eller andra kanaler där vi kan möta kunderna och diskutera marknaden. Vi tror att engagerade medarbetare är nyckeln till nöjda kunder, och därför välkomnar vi alltid egna idéer och initiativ.

Din profil

För att skapa mervärde till våra kunder och kunna hålla hög kvalitet i servicen förutsätter rollen stor kunskap inom investeringar och värdepappershandel.

Rollen som Kundansvarig är social och interaktiv, både i din dagliga dialog med befintliga och blivande kunder, men även i arbetet tillsammans med kollegorna. För att trivas hos oss tror vi därför att du är social och lättsam, men samtidigt professionell och noggrann. Du är resultatorienterad, bra på att kommunicera, förtroendeingivande, ansvarstagande och prestigelös. Ett gott affärsmannaskap ser vi som en självklarhet.

Vi vill att du:
  • Har akademisk examen och mångårig erfarenhet av att arbeta med finansiella marknader & investeringar
  • Har förmåga att med egna marknadsobservationer kommunicera marknadskommentarer och analyser via digitala kanaler
  • Är duktig på att bygga relationer
Meriterande:
  • Swedsec-licenser för rådgivare/specialist och bolån
Ansökan
Skicka din ansökan genom att klicka på knappen "Ansök" nedan. Ansök snarast då urvalet sker löpande, dock senast 24 november. Kontakta gärna Dan Hägglund, chef Kundansvariga Private Banking, på dan.hagglund@avanza.se om du har några frågor om tjänsten.

Välkommen med din ansökan!

Erbjudanden från rekryteringsföretag/annonssäljare undanbedes.

Vår vision är att skapa en bättre framtid för miljoner människor. Vi vill vara tjänsten som förenklar och förbättrar folks ekonomi, oavsett om man älskar aktier eller bara vill ha ett bra sparande. Vår affärsidé är enkel - mer till dig, mindre till banken.
Mer info
Område Stockholms stad
Yrkesroll Bank, Finans & Försäkring, Analys & Rådgivning
Typ av anställning Heltid
Sista ansökningsdag 25 nov 2020 (1 dag kvar)

Om arbetsgivaren

Vad får du hos oss?
Hos oss får du ett spännande, intensivt och utvecklande jobb som ger stort utrymme för egna initiativ. Tillsammans med ca 500 medarbetare kommer du att sitta centralt i Stockholm. Vi gillar att ha kul på jobbet och tror att det i kombination med en hög innovationstakt, samarbete och balans mellan arbete och fritid är ett bra recept på framgång. Förutom att du blir en del av ett peppat gäng med ovanligt stark vi-känsla, får du lite extra på köpet.

Förutom att du blir en del av ett peppat gäng med ovanligt stark vi-känsla, får man lite extra på köpet. Du får bra förmåner, som extra bra kontovillkor, bolån, optionsprogram, ett generöst friskvårdsbidrag och vidareutbildning är något vi värderar högt.

Lite mer om oss
Avanza är Sveriges ledande internetbank för sparande och placeringar. Vi drivs av att förändra branschen genom att utmana de stora bankerna och försäkringsbolagen på den svenska sparmarknaden. Vi vill vara tjänsten som förenklar och förbättrar spararnas ekonomi och har en vision om att skapa en bättre framtid för miljoner människor. Därför står våra kunders bästa alltid i fokus, precis som det borde vara. Affärsidén är enkel - mer till dig, mindre till banken. En idé som gett oss Sveriges nöjdaste sparare 10 år i rad.